Northrop F-89J Scorpion

     
Název:
Name:
Northrop F-89J Scorpion Northrop F-89J Scorpion
Originální název:
Original Name:
Northrop F-89J Scorpion
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1956-DD.MM.195R Northrop Aircraft Inc., Hawthorne, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1956-DD.MM.195R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
350 konverzí F-89D
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12268 kg 27047 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16152 kg 35610 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
20655 kg 45536 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17.23 m 56ft 6,3in
Délka:
Length:
16.41 m 53ft 10in
Výška:
Height:
5.32 m 17ft 5,6in
Plocha křídla:
Wing Area:
56.3 m2 606 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Allison J35-A-35 o tahu 24,20 kN / 32,03 kN s přídavným spalováním Allison J35-A-35, thrust 5440 lb.st. / 7200 lb.st. with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
978.5 km/h v 3383 m 608 mph in 11100 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
31.8 m/s 6250 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13533 m 44400 ft
Dolet:
Range:
806.3 km 501 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x neřízená raketa s jadernou hlavicí MB-1 Genie
4x řízená střela GAR-1 Falcon
104 neřízených raket FFAR, pokud byla nesena koncová křídelní pouzdra F-89D
2x MB-1 Genie nuclear rocket
4x GAR-1 Falcon guided missile
104 FFAR rockets in the F-89D wing pods
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Balzer, Gerald; Dario, Mike. Northrop F-89 Scorpion, Aerofax Datagraph 8. Aerofax, Arlington 1993. ISBN 0-942548-45-0.
Davis, Larry; Menard, Dave. F-89 in Action, No.104. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1990. ISBN 0-89747-246-2.
URL : https://www.valka.cz/Northrop-F-89J-Scorpion-t44417#174635 Verze : 0
Letoun na obrázku nosil sériové číslo 53-2674 a sloučil u 449th Fighter Interceptor Squadron na aljašské základně Ladd AFB. Od druhé poloviny roku 1957 to byla jediná letka vybavená Scorpiony podřízená Alaskan Air Command. Letci od 449th FIS se na verzi J začali přeškolovat během roku 1958. V srpnu 1960 byla jednotka rozpuštěna.




Tento F-89J Scorpion (původně Northrop F-89D-45-NO, sériové číslo 52-1949) zahájil svoji vojenskou kariéru v listopadu 1954 u 65th Fighter Interceptor Squadron na aljašské základně Elmendorf AFB. V říjnu 1957 se stěhuje k 319th Fighter Interceptor Squadron dislokované na základně Bunker Hill AFB. Od února 1960 pak slouží u stíhacích útvarů v rámci Air National Guard, jmenovitě se jednalo o 126th a 124th FIS a 132nd Fighter Group. Roku 1962 byl v rámci služby u 124th FIS modifikován na verzi J. V květnu 1969 byl předán americkému námořnictvu. Od června 1981 se nachází v inventáři March Field Museum.

URL : https://www.valka.cz/Northrop-F-89J-Scorpion-t44417#203355 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více