Název: Name: | North American F-86L Sabre | North American F-86L Sabre |
Originální název: Original Name: | North American F-86L Sabre | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1955-DD.MM.1957 North American Aviation, Inc., Inglewood, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1955-DD.MM.1957 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 981 konverzí | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.12.1955 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6270 kg | 13822 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8384 kg | 18484 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.92 m | 39ft 1,25in |
Délka: Length: | 12.27 m | 40ft 3in |
Výška: Height: | 4.57 m | 15ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 29.12 m2 | 313.4 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | General Electric J47-GE-33 o tahu 24,68 kN / 34,03 kN s přídavným spalováním | General Electric J47-GE-33, thrust 5550 lb.s.t. / 7650 lb.st. with afterburner |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2302 l 2x 454 l přídavná nádrž | 608 US gal 2x 120 gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1115.3 km/h v 0 m | 693 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 870.7 km/h v ? m | 541 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 62 m/s | 12200 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15118 m | 49600 ft |
Dolet: Range: | 434.5 km | 270 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1237.6 km | 769 mi |
Výzbroj: Armament: | 24 raket FFAR | 24 FFAR rockets |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | F-86L vznikl přestavbou starších F-86D. Oproti F-86D došlo především k instalaci systému SAGE (Semi-Automatic Ground Environment), který přijímal, zpracovával a pilotovi zobrazoval údaje z pozemních radiolokátorů. Výstupem ze systému bylo zadání pilotovi o požadovaném kurzu, rychlosti a výšce vlastního letounu a poloha a vzdálenost cíle. Příjem dat umožňoval nový datový přijímač AN/ARR-39. Dále byl instalován nový systém identifikace vlastní-cizí a křídlo s prodlouženými koncovými oblouky. Letouny byly v USA vyřazeny v roce 1965. | - |
Zdroje: Sources: | Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.33. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1978. ISBN 0-89747-032-X. Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.126. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1992. ISBN 0-89747-282-9. Curtis, Duncan. North American F-86 Sabre. Crowood Press, Ramsbury 2000. ISBN 1-86126-358-9. Pátek, Zdeněk. Sabre pro každé počasí, HPM 1998/08. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p86_18.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |