Název: Name: | Nakadžima Typ 4 | |
Originální název: Original Name: | 中島式4 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1919-DD.02.1919 Letecká továrna Nakadžima, Ota / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1919-DD.02.1919 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1919 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 700 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1200 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13.000 m | |
Délka: Length: | 7.500 m | |
Výška: Height: | 2.900 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 35.00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 34.286 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hall-Scott A-5a vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 112 - 123 kW (152 -167 k). Dvoulistá dřevěná vrtule. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 130 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3500 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 5 h Nakajima Type 4 byl třetím letounem v pořadí (typ 2 nebyl vyroben) navrženým a vyrobeným v nové továrně Chikuheie Nakajimi. Tento letoun těsně navázal na předešlý typ Nakajima Typ 3, nový letoun byl aerodynamicky propracovanější, tvar jeho křídel připomínal křídla německých válečných průzkumných Albatrosů. Také tento typ letounu byl poháněn americkým motorem Hall-Scott A5, ale zde se jednalo o jeho výkonnější verzi A5a. Chikuhei Nakajima usiloval o armádní zakázku a zde se konečně dostavil úspěch, díky dobrým letovým vlastnostem objednala armáda značné množství letadel, to bylo nakonec změměno na 20 předsériových letadel a menšími úpravami. Nakonec byl takto upravený letoun vyráběn jako Nakajima Typ 5. Nakajima Typ 4 dále létal při různých testech, propagačních letech a na leteckých soutěžích. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 www.ne.jp archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-4-t196489#565321Verze : 1
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.