Nakadžima Typ 3

Nakajima Type 3 / 中島式3
     
Název:
Name:
Nakadžima Typ 3 Nakajima Type 3
Originální název:
Original Name:
中島式3
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.12.1918 Nakajima Aircraft Factory, Ota /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.12.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1918
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
800 kg 1764 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1100 kg 2425 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15.500 m 50ft 10.25in
Délka:
Length:
8.000 m 26ft 3in
Výška:
Height:
3.300 m 10ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
59.50 m2 640.473 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
18.487 kg/m2 3.79 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hall-Scott A-5 vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 93 - 97 kW (127 -132 k).
Dvoulistá dřevěná vrtule.
Hall-Scott A-5 six-cylinder water-cooled inline engine rated 125-130 hp, driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
100 km/h v 0 m 62 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m 9843 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 3 h


Nakajima Type 3 byl první úspěšnou konstrukcí letounu navrženým a vyrobeným v nové továrně Chikuheie Nakajimi. Pro tento letoun použil Nakajima takřka nezměněný trup jako měl zničený prototyp Nakajima Type 1-4, dále využil svých zkušeností a poznatků, které získal jako námořní důstojník-konstruktér při stavbě letounu Jokosho Ro-Go Ko-Gata, křídla měla nestejné rozpětí a také ocasní část je podobala tomuto letounu, velká pozornost byla věnována zajištění dobrého těžiště. To vše se vyplatilo a v prosinci 1918 zkušební pilot Katota Mizuta začal s tímto typem létat, později jej používal i ve své pilotní škole a létal také při různých příležitostech a oslavách. Letoun byl značně poškozen počátkem dvacátých let minulého století při nehodě na letišti v Takasaki a již nebyl opraven.
Endurance: 3 hours


The new aircraft, powered by two 125hp second Hall-Scott engines released by the military, was completed in December 1918. This time, much attention was paid to the calculation and adjustment of gravity. It had a very light load area and relatively stable. In the hands Katota Mizuta, Nakajima test pilot hired to fly the type 3, Nakajima became the first successful airplane.
Lieut Chikuhei Nakajima was involved just before going into the Navy in the construction of aircraft using the proven design of the wings and tail Yokosho Ro-Go Ko-gata reconnaissance seaplane with a hull which type 3 was the same as for type 1 to 4 with only minor changes.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
www.ne.jp
archiv autora

Nakadžima Typ 3 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-3-t196155#564537 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více