Název: Name: | Nakadžima Typ 3 | |
Originální název: Original Name: | 中島式3 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.12.1918 Nakajima Aircraft Factory, Ota / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.12.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1918 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 800 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1100 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15.500 m | |
Délka: Length: | 8.000 m | |
Výška: Height: | 3.300 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 59.50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 18.487 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hall-Scott A-5 vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 93 - 97 kW (127 -132 k). Dvoulistá dřevěná vrtule. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 100 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 3 h Nakajima Type 3 byl první úspěšnou konstrukcí letounu navrženým a vyrobeným v nové továrně Chikuheie Nakajimi. Pro tento letoun použil Nakajima takřka nezměněný trup jako měl zničený prototyp Nakajima Type 1-4, dále využil svých zkušeností a poznatků, které získal jako námořní důstojník-konstruktér při stavbě letounu Jokosho Ro-Go Ko-Gata, křídla měla nestejné rozpětí a také ocasní část je podobala tomuto letounu, velká pozornost byla věnována zajištění dobrého těžiště. To vše se vyplatilo a v prosinci 1918 zkušební pilot Katota Mizuta začal s tímto typem létat, později jej používal i ve své pilotní škole a létal také při různých příležitostech a oslavách. Letoun byl značně poškozen počátkem dvacátých let minulého století při nehodě na letišti v Takasaki a již nebyl opraven. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 www.ne.jp archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-3-t196155#564537Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.