Nakadžima NC

Nakajima NC / 九一式战斗机
     
Název:
Name:
Nakadžima NC Nakajima NC
Originální název:
Original Name:
中島 NC
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1931 Nakajima Aircraft Factory, Ota /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1928
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1014 kg 2235 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1420 kg 3131 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,200 m 36ft 8,93in
Délka:
Length:
7,160 m 23ft 5,88in
Výška:
Height:
2,840 m 9ft 3,81in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,80 m2 213.13 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,72 kg/m2 14.69 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Jupiter VI vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vletovém výkonu 336 kW a 313 kW v h= 1 500 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Jupiter VI nine-cylinder air-cooled radial, rated at 450 hp for take-off and 420 hp at 4,921 ft,
driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
268 km/h v 0 m 166.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
224 km/h v ? m 139.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,0 m/s 2165.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8600 m 28215 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers Mk.I ráže 7,7 mm pod krytem motoru. Two fixed-forward firing 0.303 inch Vickers Mk.I machine-guns mounted in the upper decking of the engine cowling.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Společnost Nakadžima postavila prototyp stíhacího letounu označeného NC jako odpověď na armádní požadavek. První dva prototypy byly dokončeny v červnu 1928. Armádní letectvo soutěž zastavilo, protože všechny prototypy od tří zúčastněných společností měly příliš subtilní konstrukci. Nakajima proposed the NC to a 1927 JAAF requirement for a new single-seat fighter. It was designed by Shigejiro Owada and Yasushi Koyama, under supervision of André Marie and Maxime Robin, two engineers seconded from the French Dewoitine company. Two prototypes were completed by June 1928, but the type was rejected by the Rikugun Koku Hombu.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0-83173-939-8
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.5.( 日本航空機総集〈第5巻〉中島篇), Nakajima Aircraft., Shuppan-Kyodo (出版協同社), rok 1983
1000aircraftphotos.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-NC-t67421#238126 Verze : 0
Nakajima NC


Stručná historie:
• Rikugun Koku Hombu se v druhé polovině dvacátých let rozhodl nahradit licenčně vyráběné stíhačky Nakajima Ko-4, novými a moderními letouny již čistě domácí produkce a konstrukce.
• Soutěže se zúčastnily tři výrobci letadel Kawasaki Kokuki K. K. přihlásila letoun KDA-3, Mitsubishi Jukugyo K. K. přihlásila letoun 1MF2 „Hayabusa“ a Nakajima Hikoki Seisakusho právě parasol NC.
• Zkoušky byly poznamenány jednak havárií „Hayabusy“ a také tím, že žádný stroj nesplnil zadání soutěže, NC, který byl asi nejlepším z účastněných a předvedených prototypů, byl těžký na hlavu a byl vrácen k přepracování, ani jeden z letounů neprokázal dostatečnou pevnost konstrukce.
• V letech 1929 – 1931 bylo vyrobeno dalších pět prototypů NC, ale poslední dva byli již přeznačeny na Type 91, proto je nepočítám mezi typ Nakajima NC.
• Zajímavostí je také skutečnost, že armádní letectvo chtělo čistě japonský stroj, ale u Kawasaki byl Němec Dr. Richard Vogt a jeho žákem byl inženýr Takeo Doi, u Mitsubishi byl Dr. Alexander Baumann – profesor Stuttgartské univerzity a v továrně Nakajima Hikoki Seisakusho ve městě Óta pracovali francouzští konstruktéři André Marie a Maxime Robin a s nimi spolupracoval Segejiro Owada a Jasushi Kojama.
• Potom není příliš velkým překvapením, že Nakajima NC nese konstrukční znaky letounů Nieuport-Delage.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-NC-t67421#238123 Verze : 0
Fotografie třetí a sedmý prototyp
Nakadžima NC -


Nakadžima NC -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-NC-t67421#238127 Verze : 0
Použité prameny:
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0-83173-939-8
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
T. Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.5.( 日本航空機総集〈第5巻〉中島篇), Nakajima Aircraft., Shuppan-Kyodo (出版協同社) rok 1983
Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu 1931-1941 Prolog, Vydání Svět křídel Cheb, první vydání, rok 1994, ISBN 80-85280-26-4
www.ne.jp
http://www.airwar.ru/enc/fww1/nc.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-NC-t67421#238128 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více