Název: Name: | Nakadžima Ki 12 | |
Originální název: Original Name: | キ12 航空機 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.10.1936 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.10.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1936 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1400 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1900 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | |
Délka: Length: | 8,300 m | |
Výška: Height: | 3,300 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 111,76 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Xcrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 478 kW (650 k), v h= 4 500 m výkon 500 kW (680 k) Vrtule trojlistá s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 900 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 480 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 375 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,5 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10500 m | |
Dolet: Range: | 800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón Hispano-Suiza HS-9 ráže 20 mm s 60 náboji v ose vrtule 2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm v křídle | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 航空機 / Ki-džyuni Kokuki / armádní experimentální jednoplošný stíhač | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Enzo Angelucci, Paolo Matricardi a Pierluigi Pinto, World War II Combat Aircraft, Whitestar Publisher, rok 2001, ISBN: 8-88095-688-4 Famous Airplanes of the World, No.24 Army Experimental Fighters, Bunrindo Co-Ltd. Japan pacificstorm.net www.historyofwar.org archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-12-t27350#97608Verze : 0
Vláďa
MOD
Nakajima Ki-12
- / - / -
キ12 航空機 / Ki-jyuni Kokūki / experimentální stíhací letoun
Historie:
Japonské císařské armádní letectvo (japonsky 大日本帝國陸軍航空隊 (kjúdžitai) nebo 大日本帝国陸軍航空隊 (šindžitai), Dai-Nippon teikoku rikogun kókútai) bylo většinou méně pokrokové než letectvo námořní. Již v roce 1935 se představitelé Rikugun Kókú Hombu rozhodli dorovnat technický náskok svého rivala a požadovalo pro své letecké jednotky moderní stíhačku, která by se plně vyrovnala skvělým stíhačkám A5M. Společnost 中島飛行機株式会社 - Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha dostala ke studiu dva letouny Dewoitine D.510 a po důkladném prozkoumání konstrukce byli na pomoc konstruktérovi Shigenobu Morimu přizváni také dva francouzští konstruktéři inženýři Roger Robert a Jean Beziaud, ti pracovali v letecké továrně Dewoitine. Výsledkem této spolupráce byl moderní celokovový dolnoplošník dokončený v říjnu roku 1936. Motor byl, jak jinak, řadový dvanáctiválec Hispano-Suiza 12Xcrs, který byl dodán společně s kanónem Hispano-Suiza HS-9. Kanón střílel dutám hřídelem vrtule a měl zásobu 60 granátů v bubnovém zásobníku. Velkou novinkou, i oproti francouzským Dewoitinám byl zatahovací podvozek, který umožňoval dasahnout solidní rychlosti. Svým vzhledem velmi připomínal modernizovanou Dewoitine D.510. Při porovnávacích zkouškách byly shledány velmi dobré letové vlastnosti, všechny parametry, které požadovalo velení armádního letectva, prototyp nejen dosáhl a mnohé i překonal, do výroby se však nedostal, protože měl na japonské poměry vyšší zatížení křídla a tím také menší obratnost.
V roce 1936 se neoficiálně účastnil soutěže armádního letectva o stíhací jednoplošník. Vítězem soutěže byla mnohem konzervativněji pojatá Nakajima Ki-27, která měla pevný podvozek, slabší vyzbroj, nižší výkony, ale vyšší obratnost. Musíme však i spravedlivě říci, že jednání o licenční výrobě motoru Hispano nebyla úspěšná a Japonci nemohli být závislí na dodávkách ze zahraničí.
Jisté je, že to bylo v roce 1936 jedno z velmi vyspělých letadel s velmi slibnými výkony a solidní výzbrojí.
- / - / -
キ12 航空機 / Ki-jyuni Kokūki / experimentální stíhací letoun
Historie:
Japonské císařské armádní letectvo (japonsky 大日本帝國陸軍航空隊 (kjúdžitai) nebo 大日本帝国陸軍航空隊 (šindžitai), Dai-Nippon teikoku rikogun kókútai) bylo většinou méně pokrokové než letectvo námořní. Již v roce 1935 se představitelé Rikugun Kókú Hombu rozhodli dorovnat technický náskok svého rivala a požadovalo pro své letecké jednotky moderní stíhačku, která by se plně vyrovnala skvělým stíhačkám A5M. Společnost 中島飛行機株式会社 - Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha dostala ke studiu dva letouny Dewoitine D.510 a po důkladném prozkoumání konstrukce byli na pomoc konstruktérovi Shigenobu Morimu přizváni také dva francouzští konstruktéři inženýři Roger Robert a Jean Beziaud, ti pracovali v letecké továrně Dewoitine. Výsledkem této spolupráce byl moderní celokovový dolnoplošník dokončený v říjnu roku 1936. Motor byl, jak jinak, řadový dvanáctiválec Hispano-Suiza 12Xcrs, který byl dodán společně s kanónem Hispano-Suiza HS-9. Kanón střílel dutám hřídelem vrtule a měl zásobu 60 granátů v bubnovém zásobníku. Velkou novinkou, i oproti francouzským Dewoitinám byl zatahovací podvozek, který umožňoval dasahnout solidní rychlosti. Svým vzhledem velmi připomínal modernizovanou Dewoitine D.510. Při porovnávacích zkouškách byly shledány velmi dobré letové vlastnosti, všechny parametry, které požadovalo velení armádního letectva, prototyp nejen dosáhl a mnohé i překonal, do výroby se však nedostal, protože měl na japonské poměry vyšší zatížení křídla a tím také menší obratnost.
V roce 1936 se neoficiálně účastnil soutěže armádního letectva o stíhací jednoplošník. Vítězem soutěže byla mnohem konzervativněji pojatá Nakajima Ki-27, která měla pevný podvozek, slabší vyzbroj, nižší výkony, ale vyšší obratnost. Musíme však i spravedlivě říci, že jednání o licenční výrobě motoru Hispano nebyla úspěšná a Japonci nemohli být závislí na dodávkách ze zahraničí.
Jisté je, že to bylo v roce 1936 jedno z velmi vyspělých letadel s velmi slibnými výkony a solidní výzbrojí.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-12-t27350#106544Verze : 1
Vláďa
MOD
a fotografie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-12-t27350#126723Verze : 1
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-12-t27350#126722Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.