Název: Name: | Nakadžima Ki 115b Ócú | Nakajima Ki-115b Otsu |
Originální název: Original Name: | キ115乙 特殊攻击机“剑″ | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | pouze projekt - zahájeny práce na prototypu | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | odhazovací | jettisonable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1690 kg | 3726 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2630 kg | 5798 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2880 kg | 6349 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,720 m | 31ft 10, 11/16in |
Délka: Length: | 8,550 m | 28ft 5/8in |
Výška: Height: | 3,300 m | 10ft 9,91in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,50 m2 | 156.076 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 181,38 kg/m2 | 37.15 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-115-II (Ha-35-23) o vzletovém výkonu 831 kW (1 130 k), 721 kW (980 k) v h= 6 000 m Vrtule: trojlistá kovová vrtulové listy s pevnym úhlem náběhu | Nakajima Ha-115-II (Ha-35-23), fourteen-cylinder air-cooled radial engine, rated at 1,115 hp for take-off and 967 hp at 19,685 ft. Driving three blade fixed pitch propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 620 km/h v 5800 m | 385.3 mph in 19029 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 300 km/h v 4000 m | 186.4 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6500 m | 21325 ft |
Dolet: Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x 500 kg puma BU-50, upevněná v trupu. | Bomb load: One 1,102 lb bomb, semi-recessed under the fuselage. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 剑 / Tsurugi = Šavle (jap.) - Sebevražedný letoun. - Motorové lože umožňovalo snadnou montáž různých typů hvězdicových motorů - Rozdíly oproti Ki-115a Kou: Vnější díly křídel byly dřevěné a křídlo mělo větší rozpětí Pilotní kabina byla posunuta vpřed a tak byl umožněn lepší výhled - Všechny parametry jsou pouze vypočtené | 剑 / Tsurugi = Sabre - Single-seat suicide attack aircraft - It was to be powered by virtually any air-cooled radial engine with a power rating of from 800 to 1,200 horsepower. - All performance figures for this variant are design estimates . |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski, Lotnicy śmierci i ich samoloty, Lampart, Warszawa, 1993, ISBN 83-901273-4-2 www.century-of-flight.freeola.com archiv autora |