Název: Name: | Nakadžima Ki-113 | |
Originální název: Original Name: | キ113试作战斗机 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.06.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.06.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2880 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3950 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,238 m | |
Délka: Length: | 9,350 m | |
Výška: Height: | 3,385 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 188,10 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Homare Ha-45-21 vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 464 kW (1 990 k), 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m. Vrtule čtyřlistá elektricky nastavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 734 l + 2x 201 l v přídavných nádržích pod křídly. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 620 km/h v 6096 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 530 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,9 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10260 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1400 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm nad motorem se zásobou střeliva 120 granátů pro každý a 2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v křídlech se zásobou 150 granátů pro každý. Pumový náklad: 2x puma o hmotnosti 100 - 250 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Prototyp stíhačky Ki-84-Ib s ocelovou konstrukcí, vývoj nebyl dokončen. | |
Zdroje: Sources: | Various Authors, Yon-Shiki Sentoki Hayate, Pacific War No.46, Tokyo, Japan, Gakken, 2004, ISBN 4-05-603574-1 Leszek A. Wieliczko, Nakajima Ki-84 Hayate, Lublin, Poland, Kagero, 2005, ISBN 83-89088-76-2. Famous Airplanes of the World No.19, Army Type 4 Fighter "Hayate", 1989/11, BUNRIN-DO Co. Ltd., ISBN4-89319-016-04 http://www.samoloty.ow.pl/str379.htm www.historyofwar.org archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-113-t31027#111774Verze : 0
Vláďa
MOD
Nakajima Ki-113
Historie:
Rikugun Koku Hombu požadovalo po leteckých továrnách úspornou úpravu skvělé stíhačky Nakajima Ki-84 Hayaté, řešení tohoto požadavku se účastnila tovarna Tachikawa Hikoki Kabushiki Kaisha s celodřevěnou konstrukcí Ki-106. Továrna Nakajima Hikoki K.K. přistoupila v září 1944 k úpravě sériového letounu Nakajima Ki-84 Hayate, duralaluminiové nosníky byly nahrazeny ocelovými a konce křídel pak měly nosníky dřevěné. Potah byl většinou plátěný. Úkol uspořit duralaluminium byl splněn, ovšem za cenu o cca 200 kg vyšší hmotnosti prázdného letounu, než vážil Ki-84-Ib.
Letoun byl stále upravován a v červnu, nebo červenci 1945 byl zalétán. Sériová výroba měla probíhat v továrně ve městě Ota nebo Utsonomiya.
______________________________________________________________
Historie:
Rikugun Koku Hombu požadovalo po leteckých továrnách úspornou úpravu skvělé stíhačky Nakajima Ki-84 Hayaté, řešení tohoto požadavku se účastnila tovarna Tachikawa Hikoki Kabushiki Kaisha s celodřevěnou konstrukcí Ki-106. Továrna Nakajima Hikoki K.K. přistoupila v září 1944 k úpravě sériového letounu Nakajima Ki-84 Hayate, duralaluminiové nosníky byly nahrazeny ocelovými a konce křídel pak měly nosníky dřevěné. Potah byl většinou plátěný. Úkol uspořit duralaluminium byl splněn, ovšem za cenu o cca 200 kg vyšší hmotnosti prázdného letounu, než vážil Ki-84-Ib.
Letoun byl stále upravován a v červnu, nebo červenci 1945 byl zalétán. Sériová výroba měla probíhat v továrně ve městě Ota nebo Utsonomiya.
______________________________________________________________
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-113-t31027#111775Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.