Název: Name: | Nakadžima D2N3 8-Ši | |
Originální název: Original Name: | 8式特殊爆机击 (D2N) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1934 D2N1 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1500 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2500 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,500 m | |
Délka: Length: | 9,000 m | |
Výška: Height: | 3,500 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 71,43 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 338 kW (460 k) v h= 1 500 m. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 740 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 259 km/h v 3000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 200 km/h v 1000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,0 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6500 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm nad motorem a 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm Pumová zátěž: 1x 250 kg pod trupem a 2x 30 kg pod křídly. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 8式特殊爆机击 - Experimentální námořní palubní bombardér 8-Ši Neúspěšný konkurent palubního bombardéru Ajči D1A1 Letová vytrvalost: 2,5 h. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-D2N3-8-Si-t86577#320653Verze : 0
Vláďa
MOD
Nakajima D2N
8式特殊爆机击 / - / experimentální palubní bombardovací letoun 8-Shi
Historie:
Kaigun Koku Hombu v roce 1933 vydává na základě plánu rozvoje své již třetí specifikace, kterými po výrobcích letecké techniky požaduje různé kategorie letadel. V následující tabulce vidíme, jaké kategorie letadel námořní letectvo v roce 1933 požadovalo a které letouny či projekty na základě těchto specifikací vznikly.
Všimneme-li si kategorie palubních střemhlavých bombardérů, vidíme, že námořní letectvo již potřetí požaduje tento letoun, protože předchozí prototypy továrny Nakajima (Nakajima 6-Shi a Nakajima 7-Shi) byly neúspěšné. Kaigun Koku Hombu již neoslovilo pouze továrnu Nakajima, ale vyhlásilo soutěž, do které své projekty přihlásily továrny Aichi Tokei Denki K. K. a Nakajima Hikoki K. K., o něco málo později přihlásil svůj projekt ještě námořní arsenál v Jokosuce - Dai-Ichi Kaigun Koku Gijitsusho. Soutěže se potom zúčastnil prototyp Aichi AB-9 (D1A1), prototypy Nakajima D3N2 a Nakajima D2N3 a konečně jeden prototyp Yokosuka / Kugisho D2Y. Vítězem se stala továrna Aichi, která upravila německý Heinkel He-66.
Konstrukční tým továrny Nakajima přešel ze stavby předchozích neúspěšných prototypů plynule ke stavbě nového prototypu, projekt nesl tovární označení RZ. V březnu 1934 byl dokončen první prototyp D2N1. Byl to dvouplošník smíšené konstrukce, poháněn byl motorem Nakajima Kotobuki 2 Kai 1. Již během prvních testů bylo jasné, že se tomuto letounu nepodaří splnit technické podmínky specifikací 8-Shi. Letoun se vrátil zpět do továrny, kde byly provedeny dosti zásadní změny, označení D2N1 bylo změněno na D2N3. Druhý prototyp byl upraven ještě před dokončením a nesl označení D2N2. O výkonech první podoby prvního a o druhém prototypu se nedochovalo mnoho údajů, zatím víme, že letouny měly shodné rozměry. Zkoušky nedopadly pro továrnu Nakajima a její prototypy dobře, přetrvala jedna zásadní vlastnost – letoun byl silně nestabilní ve střemhlavém letu.
8式特殊爆机击 / - / experimentální palubní bombardovací letoun 8-Shi
Historie:
Kaigun Koku Hombu v roce 1933 vydává na základě plánu rozvoje své již třetí specifikace, kterými po výrobcích letecké techniky požaduje různé kategorie letadel. V následující tabulce vidíme, jaké kategorie letadel námořní letectvo v roce 1933 požadovalo a které letouny či projekty na základě těchto specifikací vznikly.
Specifikace 8-Shi | |
Kategorie | projekt / prototyp |
Palubní dvoumístný stíhací letoun | Mitsubishi Ka-8 |
Palubní dvoumístný stíhací letoun | Nakajima NAF-2 |
Palubní střemhlavý bombardér | Aichi D1A1 |
Palubní střemhlavý bombardér | Nakajima D2N3 |
Palubní střemhlavý bombardér | Yokosuka D2Y1 |
Průzkumný letoun | Mitsubishi Ka-9 |
Průzkumný létající člun | Kawanishi Typ Q |
Průzkumný létající člun | Kawanishi Typ R |
Průzkumný plovákový letoun | Aichi AM-7 |
Průzkumný plovákový letoun | Aichi E8A1 |
Průzkumný plovákový letoun | Kawanishi E8K1 |
Průzkumný plovákový letoun | Nakajima E8N1 |
Všimneme-li si kategorie palubních střemhlavých bombardérů, vidíme, že námořní letectvo již potřetí požaduje tento letoun, protože předchozí prototypy továrny Nakajima (Nakajima 6-Shi a Nakajima 7-Shi) byly neúspěšné. Kaigun Koku Hombu již neoslovilo pouze továrnu Nakajima, ale vyhlásilo soutěž, do které své projekty přihlásily továrny Aichi Tokei Denki K. K. a Nakajima Hikoki K. K., o něco málo později přihlásil svůj projekt ještě námořní arsenál v Jokosuce - Dai-Ichi Kaigun Koku Gijitsusho. Soutěže se potom zúčastnil prototyp Aichi AB-9 (D1A1), prototypy Nakajima D3N2 a Nakajima D2N3 a konečně jeden prototyp Yokosuka / Kugisho D2Y. Vítězem se stala továrna Aichi, která upravila německý Heinkel He-66.
Konstrukční tým továrny Nakajima přešel ze stavby předchozích neúspěšných prototypů plynule ke stavbě nového prototypu, projekt nesl tovární označení RZ. V březnu 1934 byl dokončen první prototyp D2N1. Byl to dvouplošník smíšené konstrukce, poháněn byl motorem Nakajima Kotobuki 2 Kai 1. Již během prvních testů bylo jasné, že se tomuto letounu nepodaří splnit technické podmínky specifikací 8-Shi. Letoun se vrátil zpět do továrny, kde byly provedeny dosti zásadní změny, označení D2N1 bylo změněno na D2N3. Druhý prototyp byl upraven ještě před dokončením a nesl označení D2N2. O výkonech první podoby prvního a o druhém prototypu se nedochovalo mnoho údajů, zatím víme, že letouny měly shodné rozměry. Zkoušky nedopadly pro továrnu Nakajima a její prototypy dobře, přetrvala jedna zásadní vlastnost – letoun byl silně nestabilní ve střemhlavém letu.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-D2N3-8-Si-t86577#320651Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.