Nakadžima B4N1 9-Ši

Nakajima B4N1 9-Shi / 中岛 9-试 上翼海鸥状
     
Název:
Name:
Nakadžima 9-Ši (B4N1 ) Nakajima 9-Shi (B4N1 )
Originální název:
Original Name:
中岛 9-试 上翼海鸥状
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
? m ?
Délka:
Length:
? m ?
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
1. prototyp Nakadžima Hikari 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 537 kW (730 k) a 493 kW (670 k) v h= 3 500 m.

2. prototyp Nakadžima Kotobuki 3 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 471 kW (640 k) a 552 kW (750 k) v h= 2 800 m.
Vrtule trojlistá, kovová, s pevným úhlem náběhu o průměru 3 500 mm
1st prototype Nakajima Hikari 1 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 720 hp for take-off and 661 hp at 11,483 ft.

2nd prototype Nakajima Kotobuki 3 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 631 hp and 740 hp at 9,186 ft,
driving a three-blade fixed pitch metal propeller of 11ft 5,8in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v trupu a
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v poslední kabině.
Pumový náklad: 500 - 800 kg pum, nebo 1x torpédo Type 94 o hmotnosti 785 kg

One fixed forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in the fuselage and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in the last cockpit.
External stores: one 1,731 lbs torpedo, or 1,102 to 1,764 lbs of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Na základě technických specifikací 9-Shi, ve kterých námořní letectvo požadovalo palubní torpédový bombardér, vzniká pod konstrukčním vedením Ing. Takao Yoshidy a Ing. Yasuo Fukudy letoun, který nesl tovární označení Q. Letoun dostal v průběhu zkoušek námořní označení B4N1 9-Shi, ve zkouškách neuspěl, stejně jako konkurenční B4M1 továrny Mitsubishi. Vítězem se stal prototyp Yokosuckého arzenálu B4Y1 známého tajé jako Jean -
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-B4N1-9-Si-t64817#231029 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více