Nakadžima 6-Ši

Nakajima 6-Shi / 中岛 6-试
     
Název:
Name:
Nakadžima 6-Ši Nakajima 6-Shi
Originální název:
Original Name:
试飞中坠毁 6-试
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1933 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1932
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1500 kg 3307 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2300 kg 5071 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
8,200 m 26ft 10,82in
Výška:
Height:
3,200 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
32,000 m2 344.45 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,87 kg/m2 14.72 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k), 338 kW (460 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 800 mm.
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 nine-cylinder air-cooled single-row radial engine rated at 572 hp for take-off, 454 hp at 9,842 ft,
driving two-bladed fixed-pitch wooden propeller of the diameter 9ft 2,23in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
241 km/h v 3000 m 149.8 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,0 min do 3000 m 3,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
830 km 515.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 89 model 2 ráže7,69 mm
1x pohyblivý kulomet Type 89 model 1 ráže 7,69 mm
Pumový náklad: 1x 250 kg puma pod trupem.
One fixed forward-firing 0.303 in Type 89 model 2 machine-gun and
one flexible rearward-firing 0.303 in Type 89 model 1 machine-gun.
Bomb-load: one 551 lb bomb under the fuselage.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
六試艦上特殊爆撃機 - Roku-Ši Kanjo Tokušu Bakugekiki - Nakajima 6-Ši Speciální palubní bombardovací letoun. 六試艦上特殊爆撃機 - Roku-Shi Kanjo Tokushu Bakugekiki / Nakajima 6-Shi Carrier-borne Special Bomber
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-6-Si-t86476#320340 Verze : 0
Nakajima 6-Shi
- / Tokushu Bakugekiki / Speciální bombardovací letoun 6-Shi


Historie:
Kaigun Koku Hombu učinilo v roce 1931 svůj první a ještě nesmělý pokus se specifikacemi rozvoje 6-Shi. Těmito specifikacemi oslovilo přímo továrnu Nakajima Hikoki K. K.. Nakajimě byl zadán požadavek na vývoj a stavbu dvou prototypů palubního střemhlavého bombardéru. Vývoj střemhlavých bombardérů byl v Japonsku pečlivě utajován, proto byla tato kategorie označována jako speciální palubní bombardér.


Konstruktéři továrny Nakajima vedeni inženýrem Royozem Yamamotem, byli posíleni inženýry z Dai-Ichi Kaigun Koku Gijitsusho z Jokosuky (Námořní letecký arsenál). Všechny konstrukční práce probíhaly za odborného dohledu a pomoci inženýra Junichira Nagahari z technického odboru velení námořního letectva. Ten jediný měl představu a zkušenosti s konstrukcí střemhlavých bombardérů, vrátil se právě ze stáže v USA, kde se zajímal o konstrukci bombardérů Curtiss a Chance Vought.

V listopadu 1932 byl dokončen první prototyp, byl to dvouplošník smíšené konstrukce, horní křídlo bylo neseno nad trupem a bylo posunuto mírně vzad. Druhý prototyp byl postaven o několik měsíců později a odlišoval se některými prvky. Spodní křídlo bylo mírně zmenšeno, mezikřídelní výztuhy měly tvar písmene W (první prototyp je měl ve tvaru písmene N).


Letoun se potýkal s vážnými nedostatky a závadami, byl náročný na pilotáž, nestabilita a při střemhlavém letu dosahovala takové míry, že se takřka nedal udržet ve směru. 26. 11. 1932 došlo k havárii druhého prototypu, při které byl zničen a celý program byl zrušen. Zkušenosti ze zkoušek napomohly při sestavování technických požadavků specifikací 7-Shi.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-6-Si-t86476#320338 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/6shitb.html

Nakadžima 6-Ši -


Nakadžima 6-Ši - Vliv Curtissu Helldiver a Voughtu Corsair je vcelku jasný.

Vliv Curtissu Helldiver a Voughtu Corsair je vcelku jasný.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-6-Si-t86476#582875 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více