Název: Name: | Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského | Moscow Aircraft Plant No. 39 named after V. R. Menzhinski |
Originální název: Original Name: | Московский авиационный завод № 39 имени В. Р. Менжинского | |
Historie názvů: History of Names: | DD.MM.1916-28.11.1921 Vojenský ústřední park-sklad 28.11.1921-DD.MM.1922 Letecký dělník DD.MM.1922-DD.MM.1927 Letecké opravny č. 1 DD.MM.1927-DD.12.1929 Letecké opravny č. 1 V. R. Menžinského DD.12.1929-08.12.1941 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského | DD.MM.1916-28.11.1921 Military Central Park-Depot 28.11.1921-DD.MM.1922 Aviation Worker DD.MM.1922-DD.MM.1927 Aircraft Repair Factory No. 1 DD.MM.1927-DD.12.1929 Aircraft Repair Factory No. 1 named after V. R. Menzhinski DD.12.1929-08.12.1941 Moscow Aircraft Factory No. 39 named after V. R. Menzhinski |
Obory výroby: Production Subjects: | výroba letadel | aviation |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | DD.MM.1916-DD.10.1941 Moskva DD.10.1941-08.12.1941 Irkutsk | DD.MM.1916-DD.10.1941 Moscow DD.10.1941-08.12.1941 Irkutsk |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR |
Vznik: Founded: | DD.MM.1916 | DD.MM.1916 |
Zánik: Cancelled: | 19.12.1941 zlúčenim so Závodom č. 125 na Závod 39 Irkutsk | 19.12.1941 merged with Plant No. 125 to Plant 39 Irkutsk |
Produkty: Products: | DD.MM.1921-DD.MM.1921 KOMTA DD.MM.1929-DD.MM.1929 KASKR-1 DD.MM.1930-DD.MM.1930 Polikarpov I-5 DD.MM.1930-DD.MM.193R Jakovlev AIR-4 DD.MM.1931-DD.MM.1931 Jakovlev AIR-5 DD.MM.1931-DD.MM.1933 Grigorovič I-Z DD.MM.1931-DD.MM.1931 Laville DI-4 DD.MM.1932-DD.MM.193R Jakovlev AIR-6 DD.MM.1932-DD.MM.1932 Jakovlev AIR-7 DD.MM.1934-DD.MM.1935 Polikarpov I-15 DD.MM.1934-DD.MM.1934 Jakovlev AIR-8 DD.MM.1934-DD.MM.1936 Polikarpov I-16 DD.MM.1934-DD.MM.1934 Polikarpov I-17 DD.MM.1935-DD.MM.1936 Kočerigin DI-6 DD.MM.1936-DD.MM.1941 Iljušin DB-3 DD.MM.1940-DD.MM.1941 Iljušin DB-4 DD.MM.1941-DD.MM.1941 Petljakov Pe-3 | |
Poznámka: Note: | Od roku 1930 působí při závodu konstrukční kancelář CKB-39 OGPU. V októbri 1941 bol závod evakuovaný z Moskvy. Väčšina továrne skončila v Irkutsku, v priestoroch Závodu č. 125, zvyšok vybavenia spolu s 1000 zamestnancami v Ulan-ude, kde posilnil miestny Letecký závod č. 99. | From 1930 at the plant operates the CKB-39 OGPU design office. In October 1941 the plant was evacuated from Moscow. The greater part of the plant ended in Irkutsk, in the premises of the Plant No. 125, the rest of the equipment along with 1,000 employees ended in Ulan-Ude and strengthen the local Plant No. 99. |
Zdroje: Sources: | Dexter, Keith; Rodionov, Ivan.The Factories, Research and Design Establishments of the Soviet Defence Industry: a Guide. ru.wikipedia.org topos.memo.ru irkipedia.ru http://testpilot.ru/az_map/avia/zavod-39/ |