Název: Name: | Mikojan-Gurevič Je-2A | Mikoyan-Gurevich Ye-2A |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич Е-2А | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1956-DD.MM.1956 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva DD.MM.1957-DD.MM.1957 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1956-DD.MM.1957 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Zavod 155: 1 + 1 konverze (Je-2A) Zavod 21: 5 (MiG-23) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.09.1956 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4340 kg | 9568 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6250 kg | 13779 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,11 m | 26ft 7,29in |
Délka: Length: | 13,23 m | 43ft 4,87in |
Výška: Height: | 4,08 m | 13ft 4,62in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,00 m2 | 226.04 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Je-2A: Tumanskij RD-11 o tahu 37,27 kN / 50,01 kN s přídavným spalováním MiG-23: Tumanskij R-11-300 o tahu 37,27 kN / 50,01 kN s přídavným spalováním | Ye-2A: Tumansky RD-11, thrust 8378 lb / 11244 lb with afterburner MiG-23: Tumansky R-11-300, thrust 8378 lb / 11244 lb with afterburner |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1760 l 1x 400 l přídavná nádrž | 387 Imp gal / 465 US gal 1x 88 Imp gal / 106 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1900 km/h v 15000 m | 1180.6 mph in 49213 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,3 min do 10000 m | 7,3 min to 32808 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 18000 m | 59055 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2000 km | 1242.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 3x kanon NR-30 ráže 30 mm, 60 nábojů každý 1x raketnice UB-16-57 s 16 raketami ARS-57 ráže 57 mm nebo 1x 250kg puma | 3x 30 mm NR-30 cannon, 60 rounds each 1x UB-16-57 rocket pod with 8 57 mm ARS-57 rockets or 1x 551 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - úprava Je-2 s motorem RD-11 a křídly s jedním aerodynamickým plůtkem - na Je-2A přestavěn i prototyp Je-2, dalších pět sériových strojů postaveno jako MiG-23, čtyři další stroje nebyly dokončeny | - variant of Ye-2 with RD-11 engine and wings with an aerodynamic fence - original Ye-2 was also rebuilt, five more machines were built as "series" MiG-23, four other were not completed |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. APKR 62/1997 ruslet.webnode.cz |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |