Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J]

Mikoyan-Gurevich MiG-21M
Микоян-Гуревич МиГ-21М
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-21M Mikoyan-Gurevich MiG-21M
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-21М
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1968-DD.MM.1971 Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva /
DD.MM.1973-DD.MM.1981 Hindustan Aeronautics Ltd., Nashik
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1968-DD.MM.1981
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Moskva: ?
HAL: 158
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5350 kg 11795 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8840 kg 19489 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9800 kg 21605 lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,15 m 23ft 5,5in
Délka:
Length:
14,10 m 46ft 3,12in
Výška:
Height:
4,13 m 13ft 6,59in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,00 m2 247.57 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij R-11F2SK-300 o tahu 38,74 kN / 60,56 kN s přídavným spalováním Tumansky R-11F2SK-300, thrust 8708 lb / 13614 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2650 l
3x 490 l přídavná nádrž nebo
1x 800 l přídavná nádrž
583 Imp gal / 700 US gal
3x 108 Imp gal / 129 US gal drop tank or
1x 176 Imp gal / 211 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2230 km/h v ? m 1385.7 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9 min do 16800 m 9 min to 55118 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17300 m 56759 ft
Dolet:
Range:
1050 km 652.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1950 km 1211.7 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon GŠ-23 ráže 23 mm, 200 nábojů

1300 kg podvěšené výzbroje na 4 závěsnících:
4x PLŘS R-3S
4x PLŘS RS-2US
2x PZŘS Ch-66
4x raketnice UB-16-57UM s 16 raketami S-5 ráže 57 mm
4x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm
4x 250 kg puma
2x 500 kg puma
1x 23 mm GSh-23 cannon, 200 rounds

2866 lb of ordnance, 4 hardpoints:
4x R-3S
4x RS-2US
2x Kh-66
4x UB-16-57UM rocket pod with 16 57 mm S-5 rockets
4x 240 mm S-24 unguided rocket
4x 551 lb bomb
2x 1102 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:






























Poznámka:
Note:
- exportní verze MiG-21S s exportní verzí motoru R-11F2S-300, slabším radarem RP-21MA místo RP-22S, odlišnou avionikou a kanonem pod přídí - export version of MiG-21S with export variant of R-11F2S-300 engine, less powerful RP-21MA radar instead of RP-22S, different avionics and gun under the fuselage
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#566556 Verze : 1
aviadejavu.ru
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig21m.html

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] -


Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#566557 Verze : 0
MiG-21MA

Označení pro MiGy-21M používané v československém letectvu. Letouny byly vybaveny motory R-11F-300, na překrytu kabiny chybí periskop, letouny mají oproti verzi "MF" jiný tvar a menší plochu brzdících štítů aj. Při GO v Leteckých opravnách Kbely byly některé z těchto odlišností odstraněny, takže se letouny "MA" zevnějškem podobaly novějším "MF".


MiG-21MA v československém letectvu
MiG-21 / Ve znamení Delty / 1. část
MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#151234 Verze : 3
Při generální opravě byly MiGy-21MA vybaveny motory R-13F2S-300. Překryty dostaly periskopy, takže MA od MF pozná jen zkušené oko. U MA jsou přední štíty o malinko delší, takže pokud se šlo přebíjet kanon, bylo nutno štíty vysunout, jinak jsme se nedostali do montážního otvoru. Kanonový kryt má u MA 6 šroubů na každé straně, u MF pouze 3. Markantní je rozdíl v kabině v katapultážním systému - MA má KM-1, MF má KM-1M. To samé je v zaměřovači, MA má ASP-21-PF, MF má ASP-21-PFD. Možná pro laiky rozdíl nepatrný, ale ve skutečnosti byl docela velký. A samozřejmě že drobných odchylek by se našlo vícero. Po generální opravě se to nejrychleji poznalo podle evidenčního čísla letounu.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#488241 Verze : 2
MiG-21M (trupové číslo "červená 596"), který působil v barvách východoněmeckého letectva. Jeho zdejší kariéra začala v roce 1969, kdy operoval u stíhacího leteckého pluku JG 9. Po technických problémech byl však nakonec roku 1975 předán do stavu vojenské vysoké školy (Offizierenhochschule) v Kamenzi. Letoun je dnes exponátem leteckého muzea v Berlíně-Gatowě. (©Radek Havelka)


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#190200 Verze : 1
Ve VVLŠ v Košicích je jako učební pomůcka MiG-21MA 2704, který se zde dostal poté co se těžce poškodil při přistání. Předtím byl upraven na leteckou pomůcku ve Vojenském leteckém učilišti Prešov. Díky tomu je možné nahlédnout do konstrukce letounu. Je zajímavé, že byť k nehodě došlo ještě v době provozu u Československého letectva, tak má letoun Slovenský výsostný znak(y?). Autoří snímků: Šimon Kováč a Tomáš Semmes
Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664810037135086

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664810093801747

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809887135101

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809533801803

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664808990468524

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809060468517

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809207135169

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809257135164

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809280468495

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#662181 Verze : 2

Diskuse

Nemá někdo fotky 1113 jeste kdyz letala v pardubicih? Já ji nikde nemůžu sehnat.


Díky
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#198999 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více