Mikojan-Gurevič MiG-19P [kód NATO: Farmer-B]

Mikoyan-Gurevich MiG-19P
Микоян-Гуревич МиГ-19П
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-19P Mikoyan-Gurevich MiG-19P
Originální název:
Original Name:
Микоян и Гуревич МиГ-19П
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1956-DD.MM.1958 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1956-DD.MM.1958
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
433: 144 (1956) + 185 (1957) + 104 (1958)
První vzlet:
Maiden Flight:
28.08.1954 (prototyp / prototype SM-7/1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5200 kg 11464 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7730 kg 17042 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9100 kg 20062 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,00 m 29 ft 6 ⅜ in
Délka:
Length:
13,03 m 42 ft 9in
Výška:
Height:
3,88 m 12 ft 8 ¾ in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,16 m2 270.82 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
RD-9B (РД-9Б)
- maximální tah bez přídavného spalování: 25,50 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 31,87 kN
RD-9B (РД-9Б)
- maximum thrust, dry: 5733 lbf
- maximum thrust, afterburning: 7165 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1800 kg 3968 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1445 km/h v 10000 m 898 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
105 m/s 20669 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3 min do 15000 m 3 min to 49213 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17250 m 56594 ft
Dolet:
Range:
11001) km 6841) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
19102) km 11872) mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanón NR-23, každý se zásobou 120 nábojů
nebo
2x kanón NR-30, každý se zásobou 70 nábojů


2x ORO-57K
2x R-3S
2x RS-2U
2x NR-23 gun, each with 120 rounds of ammunition
or
2x NR-30 gun, each with 70 rounds of ammunition


2x ORO-57K
2x R-3S
2x RS-2U
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
kódové označení NATO: Farmer-B
radar RP-1 Izumrud (nebo RP-5 Izumrud-2)

1) bez podvěsů
2) s přídavnými nádržemi PTB-760


článek MiG-19 / První nadzvuk
NATO reporting name: Farmer-B
RP-1 Izumrud radar (or RP-5 Izumrud-2)


1) witout external stores
2) with PTB-760 external fuel tanks


article MiG-19 / První nadzvuk
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-19: The Soviet Union's First Supersonic Jet Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2003. ISBN 1-85780-149-0.
Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-19P-kod-NATO-Farmer-B-t12471#41636 Verze : 0
Letový snímek letoun MiG-19P (0745) od 11. stíhacího leteckého pluku.
Mikojan-Gurevič MiG-19P [kód NATO: Farmer-B] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-19P-kod-NATO-Farmer-B-t12471#175244 Verze : 0
MiG-19P (0813) v expozici Leteckého muzea ve Kbelích.
(Vlastní foto)
Mikojan-Gurevič MiG-19P [kód NATO: Farmer-B] -


Mikojan-Gurevič MiG-19P [kód NATO: Farmer-B] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-19P-kod-NATO-Farmer-B-t12471#432238 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více