Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-222(3A) | Mikoyan-Gurevich I-222(3A) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-222(3A) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-23.04.1944 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-23.04.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 07.05.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3167 kg | 6982 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3795 kg | 8367 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,000 m | 42ft 7,8in |
Délka: Length: | 9,603 m | 31ft 6in |
Výška: Height: | 3,260 m | 10ft 8,33in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,44 m2 | 241.54 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 169,118 kg/m2 | 34.64 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-39B kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbodmychadlem TK-2B, vzletový výkon 1 397 kW (1 900 k); 1 200 kW (1 632 k) h= 6 500 m a 1 050 kW (1 428 k) v h= 13 200 m. Vrtule trojlistá stavitelná AV-5L o průměru 3 600 mm, později čtyřlistá stavitelná AB-9L-230 o průměru 3 600 mm. | Mikulin AM-39B twelve-cylinder liquid colled Vee engine turbocharged TK-2B, rated at 1,874 hp for take- off, 1,610 hp at 21,325 ft and 1,408 hp at 43,307 ft, driving a three-driving a three-blade variable-pitch AB-22B-5L propeller of 11ft 9,75in diameter, later a four-blade variable-pitch AB-9L-230 propeller of 11ft 9,75in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 405 l | 88 UK gallons (107 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 691 km/h v 12500 m | 429.4 mph in 41010 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 570 km/h v 6500 m | 354.2 mph in 21325 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,15 m/s | 2982.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,6 min do 5000 m | 4,6 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14500 m | 47572 ft |
Dolet: Range: | 700 km | 435 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm se zásobou 80 granátů pro každý. | Two fixed synchronized 0.79 inch ŠVAK cannons with 80 rpg |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | V roce 1943 bylo OKB-155 pověřeno stavbou výškového stíhače s přetlakovou kabinou, základem pro vývoj měl být prototyp I-221. Prototyp byl dokončen 23.4.1944 (s měsíčním zpožděním oproti plánu). Nainstalovaná přetlaková kabina poskytovala směrem vzad lepší výhled. Letoun byl zkoušen za letu, následně byl ofukován v aerodynamickém tunelu CAGI, následně byl zvětšen chladič, vyměněna vrtule a provedeny další drobné změny. Letoun provázely neustálé potíže, které působila především pohonná jednotka, ta nakonec způsobila i havárii letounu, letoun se vrátil do továrny, zde zůstal bez motoru a program byl ukončen. Ještě o jedné skutečnosti se musím zmínit přibližně polovina zdrojů se zmiňuje o montáži dvou turbokompresorů a některé zdroje naopak zpřesňují montáž jediného turbokompresoru na pravé straně motoru. | The first of the "A" high-altitude fighter series to mate turbo-supercharger and cabin pressurisation, the I-222, or 3A, was powered by a Mikulin AM-39B-1 engine and had a TK-300B turbo-supercharger on its port side. |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-222.html http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-222.php archiv autora |