Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-211 (MiG-9Je) | Mikoyan-Gurevich I-211 (Mig-9Ye) |
Originální název: Original Name: | Микояном-Гуревичем И-211 (МиГ-9E) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1943-DD.MM.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2590 kg | 5710 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3070 kg | 6768 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,200 m | 33ft 5,5in |
Délka: Length: | 7,956 m | 26ft 1,25in |
Výška: Height: | 3,100 m | 10ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,44 m2 | 187.72 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 176,32 kg/m2 | 36.11 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-82F vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW a 1 133 kW nominální výkon. Vrtule trojlistá АV-5-127А s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Shvetsov M-82F fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,677 hp for take-off and nominal power output 1,519 hp, driving a three-blade variable-pitch propeller АV-5-127А of the diameter 9ft 10in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 488 l | 129 US gallons / 107.3 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 670 km/h v 6100 m | 416.3 mph in 20013 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20,83 m/s | 2939.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,0 min do 5000 m | 4,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11300 m | 37073 ft |
Dolet: Range: | 940 km | 584.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1440 km | 894.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm nad motorem se zásobou 150 granátů pro každý. | Two forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted on the bottom of the engine cowling, 150 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | OKB Mikojana a Gurjeviče dostala pokyn, aby upravilo svůj letoun MiG-3 pro nový motor M-82. Jednalo se o poměrně rozsáhlou úpravu, při které bylo nutno instalovat dvouhvězdicový motor do trupu, který byl navržen pro motor řadový. Po instalaci přechodových dílců, byl upraven i trup za kabinou. Výfukové plyny byly svedeny do dvou velkých sběračů. Letoun měl dosahovat podle výpočtů až 630 km/h, ale takových výkonů nedosáhla ani zdaleka. Byl ofukován v aerodynamickém tunelu, následně byly provedeny některé úpravy, výkon se zvýšil, ale stále nedosáhl vypočtených hodnot. Zkoušky byly ukončeny v roce 1944. Pro případnou výrobu se počítalo s označením MiG-9. | - |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. http://www.airwar.ru/enc/fww2/i211.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-211 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-211 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-211 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-211 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič I-211 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |