Micubiši armádní typ Ki-1

Mitsubishi Army Type Ki-1 / 三菱型キ1 练习机
     
Název:
Name:
Micubiši typ Ki 1 (Hanriot HD-14) Mitsubishi Army Type Ki 1 Trainer
Originální název:
Original Name:
三菱型キ1 练习机
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.03.1924-DD.04.1927 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1924-DD.04.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
145
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1924
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
550 kg 1212 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
800 kg 1763 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,260 m 33ft 8in
Délka:
Length:
7,130 m 23ft 4,75in
Výška:
Height:
3,050 m 10ft
Plocha křídla:
Wing Area:
34.50 m2 371,367 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
23,10 kg/m2 4.73 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Le Rhône 9 vzduchem chlazený, devítiválcový, hvězdicový, rotační motor o výkonu 58,8 - 74 kW (80-100 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná Merville-type.
Le Rhône 9 nine-cylinder air-cooled rotary engine rated at 79 to 99 hp,
driving a Merville-type two-bladed wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
116 km/h v 2000 m 72 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
80.5 km/h v 1500 m 50 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,0 min do 2000 m 15,0 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
180 km 111.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Micubiši armádní cvičný letoun Typ Ki 1 - japonská licenční výroba Hanriotu HD-14.
Označení Ki 1 není označení v systému Kitai, je to znak kandži a Ki 1 znamená Hanriot 1.


Japonské armádní letectvo zakoupilo několik francouzských letounů Hanriot HD-14 a po jejich vyzkoušení přijalo rozhodnutí, že je zařadí do své výzbroje jako cvičný letoun. Považovalo je za vhodnější než typ Nieuport 81-E2, které mělo ve své výzbroji pod označením typ Ko 1 v počtu 57 ks.
V únoru 1923 byla do Francie vyslána skupina pěti inženýrů, které vedl Tošinori Sakurai. Tito konstruktéři získali zkušenosti se stavbou Hanriotů a po jejich návratu byl v březnu 1924 dokončen první japonský letoun. Japonský typ Ki 1 byl téměř přesnou kopií francouzského stroje, Japonci provedli několik málo podstatných změn.
Armádní letectvo bylo s letouny Ki 1 spokojeno a ve službě je nahradil modernější cvičný letoun Tačikawa Ki-17 Cedar.
Ki 1 byl posledním japonským letounem, který byl poháněn rotačním motorem.
Mitsubishi Army Type Ki 1 Trainer, the Japanese-built Hanriot HD-14.
This is not a Kitai numher but a kanji latter, Ki was assigned to Hanriot aircraft.


Rikugun Koku Hombu purchased one or more examples of the French Hanriot HD-14, the Japanese Army considered these to be more suitable as primary trainers than the existing Ko 1. Because of this, Mitsubishi acquired the manufacturing rights for the HD-14 in February 1923. Mitsubishi sent Toshinori Sakurai and four other engineers to France to learn first-hand about the construction of the aeroplane. The first Mitsubishi-built aeroplane was completed in March 1924. Fully satisfied with the result, the Army adapted it as its standard trainer, with the designation of Ki 1. The aeroplane s almost an exact copy of the HD-14 with the exception certain internal systems.
It had good flying characteristics and was stable with power on and power off. As a replacement for the Type Ko 1 in 1924, it remained in service until replaced by the Tachikawa Type 95-3 (Allied code-name Cedar) in 1935.
This was the last trainer aircraft to be powered with a rotary engine.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Andrzej Morgała, Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939, Warsawa, Bellona. ISBN 83-11-09319-9.
archiv autora

Micubiši armádní typ Ki-1 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-armadni-typ-Ki-1-t127028#429999 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více