Micubiši Ki 67-I Kai To-Go [Peggy]

Mitsubishi Ki-67-I Kai To-Go / 特別攻撃専用型
     
Název:
Name:
Micubiši Ki 67-I Kai To-Go Mitsubishi Ki-67-I Kai
Originální název:
Original Name:
特別攻撃専用型
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
DD.MM.194R-DD.MM.194R 1st Army Aviation Workshop, Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
18.08.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15 Converted in Kawasaki and few others were modified by Tachikawa
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2-3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8100 kg 17857 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14050 kg 30975 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,500 m 73ft 9,83in
Délka:
Length:
18,700 m 61ft 4,22in
Výška:
Height:
4,800 m 15ft 8,97in
Plocha křídla:
Wing Area:
65,85 m2 708.8 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
213,0 kg/m2 43.63 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-104 (Ha-42-11) o vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k), 1 331 kW (1 810 k) v h= 2 200 m a 1 184 kW (1 610 k) v h= 6 096 m
Vrtule: kovová čtyřlistá stavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm
Mitsubishi Ha-104 (Ha-42-11) rated at 1,874 hp at take-off, 1,785 hp at 7,220 ft, 1,588 hp at 20,015 ft
driving four-blade constant-speed propeller of 11ft 9.73in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
527 km/h v 6096 m 327.5 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8870 m 29101 ft
Dolet:
Range:
2800 km 1739.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 800 kg puma Two 1,760 lb bombs in belly compartment.
All its guns removed and the turret faired over.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
sebevražedný letoun Army special attack aircraft type 4: Improved version of the Ki-67 I for kamikaze
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Famous Airplanes of The World, No.50, Mitsubishi Ki-67, Bunrido Co. Ltd. Nakano.
MECHANIC OF WORLD AIRCRAFT, Nr.15. Ki-67 / DC-3 / L2D, Maru Mechanic Reissue, 1995
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.ijaafpics.com/jbwki671.htm
www.century-of-flight.net
forum.axishistory.com
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-I-Kai-To-Go-Peggy-t41150#158835 Verze : 0
Mitsubishi To-Go Hiryu


Historie: Bombardovací letoun Ki-67 Hiryu potkalo to ,co potkalo naprostou většinu japonských letadel – byl použit k sebevražedným útokům.
Na základě objednávky velení armádního letectva ze 18.srpna 1944 provedla speciální úpravu těžkého bombardéru firma Kawasaki na 15 letadlech a o něco později i Tachikawa na neznámém počtu letadel. Vznikla nová verze Ki-67-I-KAI. Úprava spočívala v odstranění zbytečných střelišť, místa po střelištích byla zakrytována překližkou. Zajímavé je, že několika strojů bylo hřbetní střeliště zachováno, demontována byla i další výstroj (zůstaly přístroje nutné pro let). Veškerá ušetřená hmotnost dovolila nést dvě pumy po 800 kilogramech, jedna byla zavěšena v pumovnici a druhá vně pod pumovnicí. Roznětky obou byly na třímetrovém tykadle před letounem. Osádka byla redukována na tři muže, kteří byli obětováni.
Celkový počet takto upravených letadel není znám.
Operační nasazení: Tato letadla byla připravena k nasazení u Filipín, ale tam byla zničena ještě před akcí. Skutečně nasazena byla v březnu 1945, jednalo se o letouny 7.Sentai, stroje této jednotky provedly útok na USS Franklin, USS Yorktown a USS Wasp. Jakých úspěchů dosáhly tyto konkrétní stroje se nezjistilo, protože útoku se zúčastnili i další sebevražedné jednotky.
Dále byla letadla To-Go Hiryu operačně nasazena na Okinawě 6.a 7. dubna 1945 u 62. a 98.Sentai. Při tomto nasazení bylo dosaženo šesti potopení a mnoha poškození různého rozsahu na dalších amerických lodích, další ještě úspěšnější nasazení pilotů-kamikaze bylo dne 12.a 13.dubna, to bylo potopeno 21 lodí a i zde byly nasazeny To-Go Hiryu spolu s ostatními kamikaze.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-I-Kai-To-Go-Peggy-t41150#158838 Verze : 0
Náčrtek - pohled z boku Ki-67-I Kai To-Go
Micubiši Ki 67-I Kai To-Go [Peggy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-I-Kai-To-Go-Peggy-t41150#158839 Verze : 0
Doplním ještě fotografie a dvě kamufláže letounů To-Go, povšimněte si u spodní je zachováno hřbetní střeliště.
Micubiši Ki 67-I Kai To-Go [Peggy] -


Micubiši Ki 67-I Kai To-Go [Peggy] -


Micubiši Ki 67-I Kai To-Go [Peggy] -


Micubiši Ki 67-I Kai To-Go [Peggy] -


Micubiši Ki 67-I Kai To-Go [Peggy] -


Micubiši Ki 67-I Kai To-Go [Peggy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-I-Kai-To-Go-Peggy-t41150#158841 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více