Název: Name: | Micubiši Ki 21-IIa | Mitsubishi Ki-21-IIa |
Originální název: Original Name: | キ21-II甲 九七式重爆撃機二型 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.01.1941-DD.12.1941 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1941-DD.12.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 590 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1940 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5990 kg | 13206 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9710 kg | 21407 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10565 kg | 23292 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,500 m | 73ft 9,83in |
Délka: Length: | 16,020 m | 52ft 6,71in |
Výška: Height: | 4,350 m | 14ft 3,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 69,60 m2 | 749.17 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 139,51 kg/m2 | 28.57 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-101 o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k) při 2 450 ot./min, 1,133 kW (1 540 k) v h= 2 600 m a 986 kW (1 340 k) v h= 4 600 m Vrtule trojlistá Sumitomo-Hamilton s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm | Mitsubishi Ha-101 rated 1,480 hp at take-off at 2,450 rpm, 1,519 hp at 8,530 ft, 1,322 hp at 15,092 ft. Three-blade metal variable-pitch propeller Sumitomo-Hamilton of 11 ft 1.86 in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 135 l | 690 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 478 km/h v 4720 m | 297 mph in 15486 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 380 km/h v 5000 m | 236.1 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,0 m/s | 1181.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,15 min do 6000 m | 13,15 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2700 km | 1677.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 6x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm 1x příď 1x hřbetní střeliště "skleník" 2x boční okna 1x spodní střeliště 1x dálkově ovládané střeliště na zádi Pumový náklad 750 - 1 000 kg pum | Six 0,303 in flexible Type 89 Model 1 machine guns One forward-firing in the nose One trainable in the dorsal turret Two trainable lateral-firing one in each of the beam window One trainable rearward-firing in the tail position One trainable rearward-firing in the ventral position Bombs: 2,200 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | (九七式重爆撃機 / Kjúnana šiki džú bakugekiki / Armádní těžký bombardér typ 97 model 2A Spojenecké kódové jméno: "Sally" or "Gwen" | (九七式重爆撃機 / Kyūnana-shiki jūbakugekiki / Army Type 97 Heavy Bomber, Model IIA Allied codename: "Sally" or "Gwen" |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990 ISBN-13: 978-1557505637 Rene J. Francillon, The Mitsubishi Ki-21, Aircraft in Profile No. 172, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967 L+K 19/1976 Ki-21 Sally, Letadla 1939 - 45 http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki21.html koapp.narod.ru avia.russian.ee http://www.go2war2.nl/artikel/163/3 www.airpages.ru archiv autora |