Micubiši K3M2 [Pine]

Mitsubishi K3M2 /九〇式機上作業練習機(K3M2)
     
Název:
Name:
Micubiši K3M2 Mitsubishi K3M2
Originální název:
Original Name:
九〇式機上作業練習機
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1935 Mitsubishi Aircraft Co., Ltd., Nagoya /
DD.MM.193R-DD.MM.193R Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Mitsubishi - 70
Aichi - 247
total - 317
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1932
Osádka:
Crew:
2 + 3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1295 kg 2855 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2020 kg 4453 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,780 m 51ft 9,25in
Délka:
Length:
9,650 m 31ft 8in
Výška:
Height:
3,820 m 12ft 6,4in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,50 m2 371.35 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
58,55 kg/m2 11.99 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hitači Amakaze 11, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k) a 221 kW (300 k) v h= 0 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 2 800 mm.
Hitachi Amakaze 11 nine-cylinder air-cooled radial engine,
rated at 335 hp for take-off and 296 hp at sea level,
driving a two-blade wooden propeller of diameter 9ft 2,25in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
360 l 79.2 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185 km/h v 1840 m 115 mph in 6037 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
135 km/h v 1372 m 83.9 mph in 4500 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,58 min do 2000 m 11,58 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
667.9 km 415 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
Pumový náklad: 4x 30 kg pumy.
One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun.
Bomb load: Four 66 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九〇式機上作業練習機(K3M2) - Kjūrei-šiki kidžō sagyō renšū-ki(K3M2) - Námořní školní letoun typ 90 model 1 (K3M2)
Spojenecké kódové jméno: Pine
九〇式機上作業練習機(K3M2) - Kyūrei-shiki kijō sagyō renshū-ki(K3M2) - Navy Type 90 Model 1 Operations Trainer (K3M2)
Allied Code Name: "Pine"


The K3M2 was the first production version of the aircraft. It was powered by a 340hp Hitachi Amakaze 11 radial engine, but was otherwise similar to the last prototypes.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewska Kryzysztof and Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, volume 2, published Lampart, 2000, ISBN 83-86776-00-05
http://www.combinedfleet.com/ijna/k3m.htm
www.historyofwar.org
www.wesworld.jk-clan.de
http://www.airwar.ru/enc/other2/k3m.html
www.geocities.co.jp
archiv autora

Micubiši K3M2 [Pine] -


Micubiši K3M2 [Pine] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K3M2-Pine-t64232#229073 Verze : 1
Mitsubishi K3M2 Pine na letišti v roce 1933
Micubiši K3M2 [Pine] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K3M2-Pine-t64232#108068 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více