Micubiši G1M1

Mitsubishi G1M1 / 三菱 G1M1・九三式陆上攻击机
     
Název:
Name:
Micubiši G1M1 8-Ši Mitsubishi G1M1 8-Shi / Ka-9
Originální název:
Original Name:
九三式陆上攻击机 / 九 9
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.03.1934 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.03.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1934
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4775 kg 10527 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7003 kg 15439 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
25,000 m 82ft 0,25in
Délka:
Length:
15,830 m 51ft 11,23in
Výška:
Height:
4,532 m 14ft 10,43in
Plocha křídla:
Wing Area:
75,00 m2 807.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
93,37 kg/m2 19.12 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Hiro Typ 91 Model 22 o vzletovém výkonu 552 kW (750 k); v h= 1 500 m výkon 441 kW (600 k)
Vrtule: dřevěné, čtyřlisté, s pevným úhlem náběhu o průměru 3 400 mm
Hiro Type 91 Model 22 rated at 740 hp for take-off; at 4,9200 ft power 596 hp
driving a four-blade fixed-pitch propellers, diameter 11ft 1.86in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2400 l 528 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
266 km/h v 1000 m 165.3 mph in 3281 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
203 km/h v 1000 m 126.1 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,9 min do 3000 m 15,9 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4600 m 15092 ft
Dolet:
Range:
2350 km 1460.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4400 km 2734 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
800 kg pum nebo 1x torpédo Type 91 o hmotnosti 785 kg
Bomb load: Two flexible 0.303in Type 92 machine-gun
One 1,764lb torpedo or the same weight in bombs carried under the fuselage


Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letoun byl zařazen jako Námořní střední torpédový bombardér 8-Shi, do výzbroje přijat nebyl -
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2., Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Famous Airplanes Of The World, No. 91, Type 96 Attack Bomber, BUNRINDO Co., Ltd., ISBN4-89319-089-X
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G1M1-t64820#231065 Verze : 0
Mitsubishi G1M1 8-Shi
九 9 / Ka-9
九三式陆上攻击机 / - / Námořní střední torpédový bombardér 8-Shi

Historie:
Prototyp středního bombardéru s dlouhým doletem, přijatým námořním letectvem pod označením Mitsubishi G1M1, byl zajímavý svým vývojem. Námořní letectvo počátkem třicátých let požadovalo strategický průzkumný letoun, který měl být schopen provádět průzkumné lety nad americkou základnu Pearl Harbor a nad Filipíny, technické požadavky na tento letoun byly formulovány ve specifikacích 8-Shi. V požadavcích byl uvažován dolet 7 400 km! Brzy však bylo zjištěno, že takový letoun, v té době, není možné postavit, námořnictvo zredukovalo své požadavky a průzkum nad Pearlem měl být v případě nutnosti proveden pozemním letounem, který by na zpáteční cestě přistál na mořskou hladinu a osádku a kamery by převzala čekající ponorka, dolet průzkumného stroje měl být 3 700 km. Jisté je, že tímto by se výsledky průzkumného letu dostaly na velitelství pozdě a navíc letoun by byl vždy ztracen.
Projektem letounu byla pověřena továrna Mitsubishi, kde na projektu, označeném jako Ka-9, pracovali inženýři Sueo Honjo, Tomio Kubo a Nobuhiko Hisabake. Projektovaný letoun byl aerodynamicky jemný a námořnictvo mu přidělilo označení: „Speciální průzkumný letoun 8-Shi“. Projekt průzkumného letedla však byl záhy změněn, změnilo se totiž jeho určení na bombardovací letoun dlouhého doletu. Projekt byl přepracován, ale nový bombardér neměl pumovnici, pumy byly zavěšeny na vnějších závěsnících, přibyla dvě střeliště a v únoru 1934 bylo změněno označení na: „Střední torpédový bombardér 8-Shi“ nebo také G1M1.
Letoun G1M1 nebyl námořnictvem přijat a tak se nedostal do sériové výroby, námořnictvo mezitím vystavilo nové specifikace 9-Shi na jejichž základě vznikl nový prototyp bombardéru Mitsubishi Ka-15, který měl základ v G1M1, ale měl vyšší výkony, tento letoun byl potom přijat do výzbroje jako G3M. Za letoun G1M1 se dostalo uznání od tehdejšího náčelníka technické správy námořního letectva kontraadmirála . Isoroku Yamamoto


Použité prameny:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2., Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G1M1-t64820#232555 Verze : 0
Jedna z mála fotografií, které se uchovaly
můj archiv
Micubiši G1M1 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G1M1-t64820#232539 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
zdroj uveden výše
Micubiši G1M1 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G1M1-t64820#232538 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více