Micubiši 3MT5

Mitsubishi 3MT5 / 三菱3MT5 (九三式陸上攻撃機)
     
Název:
Name:
Micubiši 3MT5 Mitsubishi 3MT5
Originální název:
Original Name:
三菱3MT5
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1933 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1932
Osádka:
Crew:
3-5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3940 kg 8686 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6400 kg 14110 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
20.700 m 67ft 11in
Délka:
Length:
12,050 m 39ft 6,4in
Výška:
Height:
4,700 m 15ft 5,in
Plocha křídla:
Wing Area:
102,30 m2 1101.15 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
62,56 kg/m2 12.81 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši A4 o vzletovém výkonu 588 kW (800 k) při 2 300 ot/min, trvalý výkon 441 kW (600 k) v 1 000 m při 2 100 ot/min
Vrtule: MW-103 čtyřlisté, dřevěné, nestavitelné o průměru 3 250 mm
Mitsubishi A4 rated 789 hp at 2,300 rpm for take-off and 592 hp at 3,280 ft at 2,100 rpm,
driving MW-103 a four-blade fixed-pitch propellers of diameter 10ft 8in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 215 l 487 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
235 km/h v 1000 m 146 mph in 3281 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,0 min do 3000 m 13,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4600 m 15092 ft
Dolet:
Range:
990 km 615.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2305 km 1432.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 87 ráže 7,7 mm v předním střelišti a ve střední části trupu
1 000 kg pum nebo torpépo Type 91 o hmotnosti 785 kg
Two flexible 0.303in Type 87 machine-gun (1x front turret and 1x dorsal turret)
Bomb-load: one 1,731lb torpedo or 2,205lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Aeronautical Books London, rok 1990, ISNB-13: 978-1557505637
Famous Airplanes Of The World No. 91, Type 96 Attack Bommber, Bunrindo Co., Ltd., ISBN4-89319-089-X
Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu", Svět křídel, Cheb, rok 1994, ISBN:80-85280-26-4
www.modelbud.pl
archiv autora

Micubiši 3MT5 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-3MT5-t58827#212512 Verze : 0
Historie letounu:
Námořní letectvo si koncem dvacátých let minulého století uvědomilo, že ve své výzbroji nemá bombardér pro pozemní základny, který by unesl 1 000 kg pumové zátěže, počítáno bylo i s možností podvěšení torpéda. Japonské námořní letestvo se chtělo rychle stát moderním letectvem, ale technické specifikace 7-Shi, ve kterých takový letoun požadovalo předalo firmě Mitsubishi až v lednu roku 1932. Pro urychlení vývoje byl firmě předán předběžný požadavek již téměř před rokem a specifikace 7-Shi tak jen upřesnily některé požadavky.
Konstrukční práce řídil Ing. Hajime Matcuhara spolu s Akire Miyaharou a Naoichi Yuim to vše za odborného dozoru G.E.Pettyho, letoun tak byl silně ovlivněn konstrukcemi firmy Boulton Paul. Během zkoušek, které začaly 19.10.1932, bylo zjištěno, že nový letoun nejsou povedenou konstrukcí a každý letoun byl originál, úpravy byly prováděny na jednotlivých letounech. Do výzbroje byl přijat jako bombardér pro pozemní základny Type 93. Po čtyřech letounech 3MT5a bylo vyrobeno sedm letounů označených 3MT5, od starších se odlišovaly čtyřlistými vrtulemi, zdvojenými koly podvozku ( ty byly po havárii zavedeny i na starších letounech) a větším rozpětím křídel. Několik letounů bylo nasazeno v Číně, ale tam se ukázalo, že nestačí na plnění bambardovacích úkolů, provedly zde několik průzkumných letů, jejich vlastnosti však byly nevyhovující a tak nakonec všech jedenáct letadel plnilo pouze cvičné úkoly.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe: "Japanese Aircraft, 1910-1941"; Putnam Aeronautical Books London rok 1990 ISNB-13: 978-1557505637
Lubomír Vejřík: "Vzestup a pád orlů Nipponu"; Svět křídel Cheb rok 1994 ISBN:80-85280-26-4
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-3MT5-t58827#231054 Verze : 1
Jedna málo kvalitní fotografie je to jediné co jsem našel ve svém archivu
Micubiši 3MT5 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-3MT5-t58827#231062 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více