Název: Name: | Micubiši 1MF9 Taka 1. prototyp | Mitsubishi 1MF9 Taka 1st prototype |
Originální název: Original Name: | 海軍 三菱鷹型試作艦上戦闘機 [1MF9] | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1. (ze dvou prototypů) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1927 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1200 kg | 2646 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1710 kg | 3770 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,800 m | 35ft 5,2in |
Délka: Length: | 8,403 m | 27ft 6,8in |
Výška: Height: | 3,403 m | 11ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 41,50 m2 | 446.7 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 41,205 kg/m2 | 8.44 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši typ Hi (Hispano Suiza 12Ha) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 331-441 kW (450-600 k) Vrtule: kovová dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 2 900 mm | Mitsubishi Type Hi (Hispano Suiza 12Ha) twelve-cylinder vee water-cooled engine, rated 444 - 592 hp, driving a two-blade fixed-pitch metal propeller ot the diameter 9ft 6,2in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 451 l | 92.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ráže 7,7 mm Pumový náklad: 2x 30 kg | Two fixed forward-firng 0.303 inch machine-guns. Bomb load: two 66 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 海軍 三菱鷹型試作艦上戦闘機 [1MF9] - Experimentální palubní stíhač typ Taka (1MF9) Taka - Sokol (jap.) Ostatní popsáno v historii. | 海軍 三菱鷹型試作艦上戦闘機 [1MF9] - Mitsubishi 1MF9 Taka-type Experimental Carrier Fighter Taka - Falcon In April 1926, the Navy called upon Mitsubishi, Nakajima and Aichi to develop a new carrier fighter to replace the Type 10 Carrier Fighter. Mitsubishi's entry for this competition was the Taka (Falcon)-Type Fighter. The Taka-Type was designed by a team headed by Joji Hattori, and was a equi-span biplane of wooden construction covered by fabric, and featured a vee-shaped fuselage. The first two prototypes were delivered to the Navy in July and September 1927 respectively. These aircraft embodied Navy requirements in having a watertight fuselage with boat-shaped bottom and a watertight lower wing leading edge to enable them to remain afloat in the event of alighting onto water. A jettisonable undercarriage and a fuel dumping system were also incorporated. The first prototype was the first aircraft of Japanese design to feature wing flaps to help reduce landing speed. The Mitsubishi Taka-Type remains the significant, however, in that it was the first carrier fighter designed by a Japanese, and it is further noteworthy in that it was the first Japanese fighter to be equipped with split-flaps. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 www.csd.uwo.ca www.modelbud.pl www.wesworld.jk-clan.de archiv autora |