MiG-15bis 3934

     
Typ:
Type:
MiG-15bis
Výrobce:
Producer:
Aero Vodochody n.p., Odolena Voda /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.12.1956
Výrobní číslo:
Construction Number:
623934
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
11.01.1957-01.07.1957
01.07.1957-DD.MM.1972 3934
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
DD.MM.1972 zrušen a předán do muzea
DD.MM.RRRR decommisioned and transferred to museum
Poznámka:
Note:
Dne 21.3.1957 s ním egyptský pilot por. Samir Abed Elrazek, přeškolovaný u nás v rámci akce "A-105", narazil díky nesprávně prováděnému pojíždění na letišti Čáslav do letounu MiG-15UTI 2045. Letoun byl poškozen pouze minimálně.
31.07.1959 kpt. Jiří Balouš kvôli závade na hydraulike pristál núdzovo bez podvozku na letisku Kbely
-
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-15: The Soviet Union's Long-lived Korean War Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2001. ISBN 1-85780-105-9.
Якубович, Николай. Истребитель МиГ-15: гроза летающих крепостей. Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34477-2.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
Vraný, Jiří; Krumbach, Jan. Ilustrovaná historie letectví: MiG-15/Lavočkin La-5 a La-7/Fokker D.VII. Naše vojsko, Praha 1985.
Котлобовский, Александр. Миг-15, реактивный бестселлер, Aviacija и Время 2013/02.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/MiG-15bis-3934-t53975#200417 Verze : 1
     
Stát:
Country:
Československá republika (1944-1960) Czechoslovak Republic (1944-1960)
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.01.1957
Datum vyřazení:
Decommissioned:
DD.MM.1972
Provozovatel:
Operator:
11.01.1957-DD.MM.1957 18. stíhací letecký pluk
DD.MM.1957-DD.MM.1961 20. stíhací letecký pluk
DD.MM.RRRR-DD.MM.1972 30. stíhací bombardovací letecký pluk
11.01.1957-DD.MM.1957 18th Fighter Air Regiment
DD.MM.1957-DD.MM.1961 20th Fighter Air Regiment
DD.MM.RRRR-DD.MM.1972 30th Fighter Bomber Air Regiment
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
11.01.1957-01.07.1957
01.07.1957-DD.MM.1972 3934
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
11.01.1957-DD.MM.1972 standardní (high visibility)
11.01.1957-DD.MM.1972 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
11.01.1957-DD.MM.1972 standardní vojenská
11.01.1957-DD.MM.1972 standard military
Barvy:
Colors:
11.01.1957-DD.MM.1972 kov, stříbrná
11.01.1957-DD.MM.1972 metalic, silver
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-15: The Soviet Union's Long-lived Korean War Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2001. ISBN 1-85780-105-9.
Якубович, Николай. Истребитель МиГ-15: гроза летающих крепостей. Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34477-2.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
Vraný, Jiří; Krumbach, Jan. Ilustrovaná historie letectví: MiG-15/Lavočkin La-5 a La-7/Fokker D.VII. Naše vojsko, Praha 1985.
Котлобовский, Александр. Миг-15, реактивный бестселлер, Aviacija и Время 2013/02.
ruslet.webnode.cz



osobní archiv /z pozůstalosti/
MiG-15bis 3934 -


URL : https://www.valka.cz/MiG-15bis-3934-t53975#214864 Verze : 2
Konec Migu-15bis 3934
Udajně byl konvertován na verzi SB a označen číslem 4393.


Zdroj:
www.airliners.net
MiG-15bis 3934 - Autor: Michal Kaltoun

Autor: Michal Kaltoun
URL : https://www.valka.cz/MiG-15bis-3934-t53975#321203 Verze : 0
Jako vrak verze SB(?) pod číslem 4393, louka v Chotusicích (Čáslav). Foceno 17.10.2009
MiG-15bis 3934 - vlastní foto

vlastní foto
MiG-15bis 3934 - vlastní foto

vlastní foto
MiG-15bis 3934 - vlastní foto

vlastní foto
MiG-15bis 3934 - vlastní foto

vlastní foto
MiG-15bis 3934 - vlastní foto

vlastní foto
MiG-15bis 3934 - vlastní foto

vlastní foto
MiG-15bis 3934 - vlastní foto

vlastní foto
MiG-15bis 3934 - vlastní foto

vlastní foto
MiG-15bis 3934 - vlastní foto

vlastní foto
MiG-15bis 3934 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/MiG-15bis-3934-t53975#329047 Verze : 0
Stav letounu 22. května 2009.
MiG-15bis 3934 - Autor fotografie: Daniel Rybka

Autor fotografie: Daniel Rybka
URL : https://www.valka.cz/MiG-15bis-3934-t53975#562793 Verze : 0
Lietadlo v.č. 623934 nikdy nelietalo s trup.číslom 4393, je to len fikcia zberateľa. Po celú dobu jeho prevádzky v čs.vojenskom letectve nosilo trup.číslo 3934.
Nebolo ani v LOK prestavané na verziu MiG-15bisSB. Po celú dobu slúžilo vo verzii bis.
8.1.1957 bolo z výroby vo Vodochodoch prelietnuté k 2.lšp na letisko Čáslav k zabezpečeniu AKCIE 105 - výcvik egyptských pilotov. Je však možné, že formálne lietadlo patrilo 18.slp a na túto akciu bolo 2.lšp len zapožičané.
Zrušené bolo v roku 1972 v 30.sbolp, resp.u jeho zabezpečujúceho lpr. Po administratívnom zrušeni bolo vystavené v obci Josefodol, odkiaľ ho pozdejšie získal majiteľ Veterán-bazáru v obci Chotusice. Tu pravdepodobne dostal i to fiktívne označenie 4393. Dlhé roky tu chátral, až v roku 2017 bol zberateľom zo Znojma vymenený.
Dnes je exponátom Múzea motorizmu v Znojme, pod priehradou.


Zdroj :
- Vlastný archív lietadiel.
- Záznam z bývalého ÚLS Štěpánov.
- Publikácia : 100 let vášně pro letectví - LOM Praha.
URL : https://www.valka.cz/MiG-15bis-3934-t53975#594515 Verze : 0
Rekonstrukce vzhledu letounu v době cvičení, kdy dostal jako "nepřátelský" modré doplňky.
MiG-15bis 3934 - Zdroj:
LK 9/1978

Zdroj:
LK 9/1978

URL : https://www.valka.cz/MiG-15bis-3934-t53975#678776 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více