Messerschmitt Me 262 B-1a

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 262 B-1a1) Messerschmitt Me 262 B-1a1)
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 262 B-1a
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1944-DD.03.1945 Blohm & Voss, Abt. Flugzeugbau, Hamburg /
DD.MM.1945-DD.04.1945 Deutsche Lufthansa, Berlin-Staaken /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1944-DD.04.1945 (?)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
26 Me 262 B-1a (do 31.3.1945 / until 31.3.1945):
- Blohm & Voss: 16
- Deutsche Lufthansa: 10


4 Me 262 B-1a/U1 (přestavba Me 262 B-1a, do 10.4.1945 / rebuilt of Me 262 B-1a, until 10.4.1945):
- Deutsche Lufthansa: 4
První vzlet:
Maiden Flight:
18.04.1941 (Me 262 V1)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4420 kg 9744 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6700 kg 14771 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7000 kg 15432 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,510 m 41 ft ½ in
Délka:
Length:
10,605 m 34 ft 9 ½ in
Výška:
Height:
3,850 m 12 ft 7 ½ in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,70 m2 233.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Jumo 004 B-1
- maximální tah: 8,83 kN
Jumo 004 B-1
- maximum thrust: 1985 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
795 km/h v 6000 m 494 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
900 km 559 mi
Výzbroj:
Armament:
4x 30mm kanón MK 108 v přídi (celkem 360 nábojů; 100 nábojů na hlaveň pro horní dvojici, 80 nábojů na hlaveň pro spodní dvojici) 4x 30mm MK 108 cannon in the nose (360 rounds total; 100 rounds per gun for upper pair, 80 rounds per gun for lower pair)
Uživatelské státy:
User States:

2)

2)
Poznámka:
Note:
Me 262 B-1a/U1 - noční stíhací verze s radarem FuG 218 Neptun


1) technické údaje jsou pro Me 262 B-1a/U1
2) jako CS-92 po 2. sv. válce
Me 262 B-1a/U1 - night fighter variant with FuG 218 Neptun radar


1) specifications are for Me 262 B-1a/U1
2) as CS-92 after the WW2
Zdroje:
Sources:
Balous, M., Rajlich, J.: Messerschmitt Me 262, MBI, 1995
Baker, D.: Messerschmitt Me 262, Crowood, 1997
Griehl, M.: Messerschmitt Me 262 - Varianten, Flugzeug Profile, 1993
Fleischer, S.; Ryś, M.: Me 262 Schwalbe cz. 1, AJ-Press, 1996
Fleischer, S.; Ryś, M.: Me 262 Schwalbe cz. 2, AJ-Press, 1997
http://de.wikipedia.org/wiki/Me_262
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-B-1a-t15907#59029 Verze : 0
První vyrobený Me 262 B-1a (W.Nr. 170075) z výzbroje I./KG(J) 54.

Zdroj: viz výše
Messerschmitt Me 262 B-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-B-1a-t15907#64736 Verze : 0
Noční stíhací stroje Me 262 B-1a/U1 operovaly na konci války poblíž Berlína u Sonderkommando Welter, resp. 10./NJG 11.

Zdroj: viz výše
Messerschmitt Me 262 B-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-B-1a-t15907#77009 Verze : 0
Jeden z letounů Me 262 B-1a/U1 ("rudá 6", W.Nr.: 110306) ze sestavy 10./NJG 11 skončil po po 2. světové válce v USA, kde se jako FE-610 podrobil rozsáhlým zkouškám.

Zdroj: viz výše
Messerschmitt Me 262 B-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-B-1a-t15907#152100 Verze : 0
Me 262 B-1a ("A"), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, duben 2013. Jedná se o letoun CS-92, který byl po 2. světové válce zkompletován v Avii z německý letadel. Po dolétání sloužil jako učební pomůcka ve Vojenské technické akademii v Brně, odkud jej převzalo tamní Technické muzeum. V značně poškozeném stavu byl v roce 1967 získán do stavu leteckého muzea ve Kbelích, které zajistilo jeho generální opravu. V roce 2009 došlo po dlouhodobém uložení v depozitáři k další rekonstrukci, během níž letoun obdržel kamufláž německého Me 262 B-1a, jenž byl na konci války nalezen na letišti v Žatci, kde pravděpodobně dosloužil v řadách bombardovací skupiny III./KG(J) 6.
Messerschmitt Me 262 B-1a -


Messerschmitt Me 262 B-1a -


Messerschmitt Me 262 B-1a -


Messerschmitt Me 262 B-1a -


Messerschmitt Me 262 B-1a -


Messerschmitt Me 262 B-1a -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-B-1a-t15907#487110 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více