Messerschmitt Me 163 B-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 163 B-1 Messerschmitt Me 163 B-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 163 B-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Hanns Klemm Flugzeugbau GmbH, Böblingen /
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1944-DD.03.1945 Me 163 B-1
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30 Me 163 B-0
274 Me 163 B-1
První vzlet:
Maiden Flight:
26.06.1942 ve vleku / towed; Me 163 B V1
21.02.1943 motorový let / powered flight; Me 163 B V8
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
odhazovací jettisonable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kluzná ližina skid
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1905 kg 4200 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3100 kg 6834 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4310 kg 9502 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,30 m 30ft 6,13in
Délka:
Length:
5,92 m 19ft 5,06in
Výška:
Height:
2,80 m 9ft 2,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,60 m2 210.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
210,00 kg/m2 43.01 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
raketový rocket
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kapalinový raketový motor Walter HWK 109-509 A-2 o tahu 16,68 kN Walter HWK 109-509 A-2 liquid-fuel rocket engine thrust 3,800 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1160 l T-Stoff
500 l C-Stoff
255 Imp gal / 306 US gal T-Stoff
110 Imp gal / 132 US gal C-Stoff
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
955 km/h v 9150 m 593.4 mph in 30020 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
160 m/s 31496.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,02 min do 4000 m 2,02 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15500 m 50853 ft
Dolet:
Range:
40 km 24.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
B-0:
- 2 kanony Mauser MG 151/20 ráže 20mm (100 ks nábojů na hlaveň) (prvních 47 kusů)


B-1:
- 2 kanony Rheinmetall-Borsig MK-108 ráže 30 mm(60 ks nábojů na hlaveň)
- zbraně Sondergerät 500 Jägerfaust ráže 50 mm (některé kusy)

B-0:
- two cannons Mauser MG 151/20 cal. 0,79in (100 pcs ammunition for each cannon) (first 47 planes)

B-1:

- two cannons Rheinmetall-Borsig MK-108 cal. 1,18in(60 pcs ammunition for each cannon)
- weapon Sondergerät 500 Jägerfaust cal. 2 inch (some planes)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Jednomístný středoplošný bezocasý stíhací letoun se šipovitým křídlem a s raketovým pohonem. Přistávací zařízení tvořila hydraulicky vysouvatelná lyže pod trupem a stejně ovládane ostruhové kolo.
Při dopravě po letišti a ke startu používal letoun pomocný dvoukolový podvozek.
Palivo - látky T-Stoff (80% peroxid vodíku) a C-Stoff (30% hydrát hydrazinu + 57% metanolu + 13% vody).
Vzletová rychlost 280 km/h, přistávací rychlost 160 km/h. Rychlost stoupání do 1000 m 50 m/s. Rychlost stoupání 160 m/s do 12000 m.
-
Zdroje:
Sources:
Belcarz, B; Peczkowski, R. Me 163 Komet. AJ-Press, Gdynia 1997. ISBN 83-86208-72-4
https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_163
https://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_163
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#11210 Verze : 2
RAF Museum Cosford
Messerschmitt Me 163 B-1 -


Messerschmitt Me 163 B-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#175677 Verze : 0
...
Messerschmitt Me 163 B-1 -


Messerschmitt Me 163 B-1 -


Messerschmitt Me 163 B-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#175757 Verze : 1
Messerschmitt Me 163B-1 Komet - múzeum Berlín, Gatow.










(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#201416 Verze : 0
Pohonná jednotka Messerschmittu Me 163B-1 Komet: raketový motor Walter HWK 109-509.


(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#201417 Verze : 0
Messerschmitt Me 163 B-1 Komet, Národní muzeum letectví East Fortune, Skotsko
Messerschmitt Me 163 B-1 -


Messerschmitt Me 163 B-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#518377 Verze : 0
Me 163B-1a (výrobní číslo 191060) od JG 400, přepraven do Velké Británie pomocí Arado 232 B-0, testován na letišti Wisley coby kluzák tažený Spitfire F Mk.IX, 10.10.1946 pak letěl pilotován Winkie Brownem. Při třetím letu havaroval při přistání.





zdroj: www.facebook.com
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#690203 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více