URL : https://www.valka.cz/Meinecke-Emil-t121285#415442
Verze : 0
Emil Meinecke se narodil 20. července 1892 v Mannheimu v Německu, kde absolvoval základní školu. Později se vyučil mechanikem. Po získání výučního listu se roku 1910 stal mechanikem německého leteckého průkopníka Karla Jatho. Po třech letech opravování letadel dospěl k rozhodnutí naučit se také létat. Jatho tento způsob (před samotným létáním se naučit všechno o letadle jako takovém) propagoval. Díky tomu byl Meinecke v té době opravdový znalec v oboru "létajících aparátů". Svůj první sólový let pak absolvoval v Jathově jednoplošníku na podzim 1913.
Když začala první světová válka, byl Meinecke 20. srpna 1914 odveden do německé armády. Ještě však nesložil zkoušky pro mezinárodní pilotní certifikát, takže hrozilo, že by mohl narukovat k pěchotě. Jatho ho proto vybavil "průvodním dopisem", v němž Meineckeho doporučoval ke službě v letectvu. Meinecke tak byl skutečně zařazen do řad německé Fliegertruppe (vojenského letectva) a po složení zkoušek obdržel 25. července 1915 vojenský pilotní diplom. Sloužil nejprve v Německu, později byl přeložen do Turecka, kde měl působit jako instruktor a učit turecké piloty. V této funkci setrval až do dubna 1916, kdy byl převelen k Flieger Abteilung 6 v San Stefan. Zde létal na průzkumné a stíhací lety.
Během své služby na turecké frontě zde získal celkem 6 sestřelů a dosáhl tak statutu esa. Za svoji činnost získal řadu vyznamenání: Ehrenbecher, Železný kříž I. a II. třídy, stříbrnou medaili Za službu Badenu, stříbrnou medaili Fridricha-Karla Bádenského a stříbrnou bádenskou medaili Za chrabrost. Dále obdržel řadu tureckých vyznamenání: turecký pilotní odznak, Hvězdu Gallipolis, Stříbrnou liánu s meči a Stříbrné nábojnice.
Meinecke byl propuštěn z německého letectva v prosinci 1919. Protože si nemohl najít práci v Německu, odešel do Holandska, kde získal práci jako mechanik u Fokkera. Fokker tehdy získal zakázku v Rusku, a Emil byl poslán s letadly, aby dohlédl, že stroje projdou ruskými přejímacími zkouškami. Když jeden ruský pilot odmítnul zkušební let v jednom z letadel, Emil s ním vzlétl a testovací let absolvoval místo něj. Díky tomu byl povýšen na zalétávacího pilota. Jako zalétávací pilot testoval kupříkladu i známý Fokker D.XXI.
Během druhé světové války sloužil v Holandsku jako zalétávací a dopravní pilot pro Fokkera. Po zhroucení Německa dělal mnoho věcí, většinou pracoval jako mechanik v každém zaměstnání, které dokázal sehnat. Když vznikl berlínský letecký most, začal pracovat jako mechanik pro 53. dopravní leteckou eskadru USAF na základně Rhein/Main v roce 1949. S koncem berlínského mostu se odstěhoval do Kanady, kde žila jeho dcera.
1. 6. 1956 dostal kanadské občanství a žil ve Svaté Kateřině v Ontariu v Kanadě. Po celý svůj život se věnoval letectví a na lehkých letounech létal ještě v pokročilém věku. Bohužel, k stáru se musel odstěhovat do domova důchodců kvůli ztrátě zraku.
URL : https://www.valka.cz/Meinecke-Emil-t121285#523808
Verze : 0
Reklama
URL : https://www.valka.cz/Meinecke-Emil-t121285#415446
Verze : 0
URL : https://www.valka.cz/Meinecke-Emil-t121285#415447
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.