McDonnell Douglas RF-4C Phantom II

     
Název:
Name:
Douglas RF-4C Phantom II Douglas RF-4C Phantom II
Originální název:
Original Name:
Douglas RF-4C Phantom II
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1963-DD.05.1967 McDonnell Aircraft Corp., St. Louis, Missouri
DD.05.1967-DD.12.1973 McDonnell Douglas Corp., St. Louis, Missouri
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1964-DD.12.1973
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
503 (63-7740/7763, 64-0997/1085, 65-0818/0945, 66-0383/0478, 67-0428/0469, 68-0548/0611, 69-0349/0384, 71-0248/0259, 72-0145/0156)
První vzlet:
Maiden Flight:
09.08.1963 YRF-4C
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12826 kg 28276 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18048 kg 39788 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
26308 kg 58000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.71 m 38 ft 5 in
Délka:
Length:
19.18 m 62 ft 11 in
Výška:
Height:
5.03 m 16 ft 6 in
Plocha křídla:
Wing Area:
49.24 m2 530 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
General Electric J79-GE-15 o tahu 48,49 kN / 75,62 kN s přídavným spalováním General Electric J79-GE-15, thrust 10900 lb.s.t. / 17000 lb.s.t. with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
7154 nebo 6708 l
1x 2271 l přídavná nádrž
2x 1400 l přídavná nádrž
1890 or 1772 US gal
1x 600 gal drop tank
2x 370 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2348 km/h v 14630 m 1459 mph in 48000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
945 km/h v ? m 587 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
43.2 m/s 8510 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
18105 m 59400 ft
Dolet:
Range:
1351.8 km 840 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2816.4 km 1750 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Letouny nenesly žádnou hlavňovou výzbroj, na průzkumné mise letály bez defenzivní výzbroje v duchu tradic průzkumných jednotek: "sami, nevyzbrojeni, neohroženi". I když, jak ukazuje příklad níže - ve válce existují výjimky, které potvrzují pravidlo. V závěru jejich služby mělo dojít k modifikaci, díky níž mohly nosit PLŘS AIM-9 Sidewinder pro vlastní obranu. Mezi vybavení, které se dalo standardně podvěsit na jejich závěsníky, patřily mimo palivových nádrží či průzkumných kontejnerů i rušící kontejnery Westinghouse AN/ALQ-115(V)15 nebo Raytheon AN/ALQ-184(V)1. -
Zdroje:
Sources:
http://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_9.html
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#171080 Verze : 0
Našel jsem jednu moc pěknou fotku na průzkumné Phantomy z Namu (foto bylo publikováno v F-4 in Action) a popiska k ní je následující:


Když nový Wing Commander nastoupil k 432 Tactical Fighter Reconnaisance Wing (TFRW), mnoho pilotů z jeho nové jednotky používalo RF-4C velmi osobitým způsobem - létali s vymontovanými kamerami a místo nich nosili bomby. Byl velmi šokován, neboť průzkumné Phantomy nejsou pro tuto činost vybaveny žádným zaměřovacím systémem.
McDonnell Douglas RF-4C Phantom II -


URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#58785 Verze : 1
McDonnell Douglas RF-4C-39-MC sériového čísla 68-0590 (výrobní číslo 3579) zachycený ve zbarvení 363. TRW (TRW = taktické průzkumné křídlo), které bylo dislokováno na základně Shaw AFB v Jižní Karolíně. 363. křídlo používalo stroje RF-4C v rozmezí let 1964 až 1989. Snímky stroje 68-0590 pochází z leteckého muzea v Bruselu.

































URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#3498 Verze : 0
Tento McDonnell Douglas RF-4C-38-MC Phantom II (serial 68-0587) kdysi sloužil u 363. Tactical Reconnaissance Wingu na základně Shaw AFB v Jižní Karolíně, dnes patří mezi exponáty v německém muzeu v Hermeskeilu. 363. TRW první průzkumné RF-4C obdržel v červnu 1965, přičemž jedna z jeho perutí, 16. TRS, se stala první jednotkou v celém USAF, která dosáhla na typu RF-4C operační způsobilosti. (fotografie ©Radek Havelka)






URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#171243 Verze : 1
Tento McDonnell RF-4C-18-MC Phantom (sériové číslo 63-7746) zahájil svou aktivní kariéru u USAF v roce 1964. Působil u řady jednotek (Tactical Air Command i Air National Guard), jeho poslední "štací" byla od července 1990 163rd Tactical Reconnaissance Group dislokovaná na základně March AFB v Kalifornii a působící v rámci ANG. Drak letounu má na svém kontě 5491,7 letových hodin.



URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#196242 Verze : 0
foto vlastní
McDonnell Douglas RF-4C Phantom II -


McDonnell Douglas RF-4C Phantom II -


McDonnell Douglas RF-4C Phantom II -


McDonnell Douglas RF-4C Phantom II -


URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#310336 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více