Název: Name: | McDonnell Douglas A-4H Skyhawk | McDonnell Douglas A-4H Skyhawk |
Originální název: Original Name: | McDonnell Douglas A-4H Skyhawk | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1967-DD.MM.1970 McDonnell Douglas Corp., Long Beach, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1967-DD.MM.1970 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 90 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.10.1967 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4743 kg | 10457 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11123 kg | 24522 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8.38 m | 27ft 6in |
Délka: Length: | 12.27 m | 40ft 3in |
Výška: Height: | 4.57 m | 15ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 24.15 m2 | 260 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney J52-P-8A o tahu 41,37 kN | Pratt & Whitney J52-P-8A, thrust 9300 lb.s.t. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3066 l | 810 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1083.1 km/h v 0 m | 673 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17000 m | 55774 ft |
Dolet: Range: | 3540.6 km | 2200 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kanón Colt Mk.12 ráže 20 mm se zásobou 100 nábojů na zbraň (od roku 1970 postupně nahrazeny francouzskými DEFA ráže 30 mm) 3 040 kg podvěšené výzbroje | 2x Colt Mk.12 20-mm cannon with 100 rpg (1970 replaced by 30-mm DEFA cannon) 7900 lb weapons load |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Varianta odvozená od A-4F, stavěná pro Izrael (H = Hagana). Smlouva na dodávku letounů byla podepsána v únoru 1967 a v květnu 1967 v USA započal výcvik pilotů. První čtyři A-4H (č. 03, 05, 07 a 09) byly do Izraele dodány 29. prosince 1967 a první A-4H (č. 03) na izraelskou oblohu vzlétl 1. ledna 1968. Letouny Skyhawk v Izraeli obdržely hebrejské jméno Ait (עיט - sup). Výrobní čísla A-4H: 155242 až 155289 (48 ks) 157395 až 157428 (34 ks) 157918 až 157925 (8 ks) Letouny A-4H byly postupně (v chronologickém pořadí) vyzbrojeny 109., 102., 115., 110. a 140. tajeset. V roce 1973 byl zahájen modernizační program A-4H na standard A-4N. Hlavním rozpoznávacím znakem modernizovaných A-4H je přítomnost elektronického "hrbu" na hřbetě trupu. Bezprostředně po jomkippurské válce dostaly všechny Skyhawky prodlouženou výtokovou trysku. Počátkem 80. let byly některé izraelské A-4H prodány do Indonézie. | - |
Zdroje: Sources: | Bert Kinzey, A-4 Skyhawk, Detail & Scale vol. 32, 1989 Raanan Weiss, Yoav Efrati, A-4 Skyhawk in IAF service, IsraDecal Foto: IDF/AF |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |