M606 (Willys CJ-3B)

M 606 (Willys CJ3B)


Stručná historie
V letech 1949-1952 vznikala univerzální verze jeepu, představená v roce 1952 jako typ CJ-3B. Tento automobil konstrukčně vycházel z modelu CJ-3A (M38). Oproti starší verzi byl však osazen novým výkonným motorem. Některé prameny tvrdí, že výroba univerzálních jeepů CJ-3B začala u Willyse koncem roku 1952. Následující rok koupil firmu Willys-Overland Motors koncernem Kaiser a výroba jeepů probíhala dalších deset let pod mírně pozměněným názvem: Willys Motor Company. V roce 1963 došlo k dalšímu přejmenování firmy, tentokráte na Kaiser Jeep Corporation. Firma ukončila výrobu jeepů CJ-3B roce 1964.
Základní údaje
- tovární označení: CJ-3B
- označení US Army: M606
- výroba: 1950-1964
- u firmy Willys Motor Company/Kaiser Jeep Corporation vyrobeno: 155 494 kusy


Export
Argentina, Austrálie, Brazílie, Filipíny, Francie, Indie, Itálie, Japonsko, Jižní Korea, Jižní Afrika, Kolumbie, Mexiko, Nizozemsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko, Venezuela.


Licenční výroba
Francie, firma: Hotchkiss et Cie.
Indie, firma: Mahindra & Mahindra Ltd.
Japonsko, firma: Mitsubishi Motors Co., Type 73
Kolumbie, firma: Willys Colombia (zkratka Willco)


Základní technické údaje
- hmotnost: 1587,5 kg (3500 lb)
- hmotnost pohotovostní: 1017,4 kg (2418 lb)
- únosnost: 491 kg (1082 lb)
- max. hmotnost vleku s nákladem na silnici: 538 kg (1320 lb)
- max. hmotnost vleku s nákladem v terénu: 485 kg (1070 lb)
- osádka: 1 + 3 osoby, nebo stanovený náklad


Rozměry
- délka: 3300 mm (129,91")
- šířka: 1750 mm (68,88")
- výška k vrcholu čelního skla: 1683 cm (66,25")
- výška kabiny: 1740 mm (68,5")
- světlá výška: 224 mm (8,8")


Pohonná jednotka
- motor typ: Hurricane F-head
- motor: benzínový řadový čtyřválec, vodou chlazený
- vrtání: Ø 79,375 mm (3,125“)
- zdvih: 111,125 mm (4,375“)
- objem: 2,2 dm3 (134,2 cu.in.)
- kompresní poměr: 6,9:1
- výkon motoru: 55,9 kW (75 HP SAE) při 4000 obr/min
- točivý moment: 154,95 Nm (15,8 kg/m, 114 lb/ft) při 2000 obr/min
- převodovka, typ: Borg-Warner T-90
- rozvodovka: -


Podvozek
- uspořádání: 4x4
- přední náprava řiditelná
- rozchod: 1245 mm (49")
- rozvor: 2032 mm (80")
- pneumatiky: 7.00-16, civilní verze 6.00-16, nebo 7.00-15


Výkony
- max. rychlost: 88,5 km/h (55 mph)
- dojezd: 282 km (175 mi)
- stoupavost: 27° (60 %)
- boční náklon: -
- výstupnost: -
- překročitelnost: -
- brodivost bez přípravy: 0,5 m (20")
- přední nájezdový úhel: 46°
- zadní nájezdový úhel: 35°


Poloměr zatáčení
- minimální poloměr zatáčky vlevo: 5,258 m (207")
- minimální poloměr zatáčky vpravo: 5,156 m (203")


Poznámka
Technické údaje zpracovány podle ČSN 011300: Tabulky SI, Praha 1977.
Fotografie vlastní, pořízeny před Rudolfinem na srazu veteránů v sobotu 03.04.2010.


Postřeh
V dostupné veteránské dokumentaci budou asi "pěkné" zmatky. Protože, mnou zdokumentovaný jeep, má sériové číslo: 57438-48412 na výrobním štítku z roku 1958. Kdežto veteránské přehledy, toto vozidlo zařadily jako 165 kus, do roku 1959!


Zdroj
Bart Vanderveen: Historic Military Vehicles Directory, Wheels & Track Directory 1989, ISBN 0900913-57-6


Internet
jeep.off-road.com
http://www.1954willys.net/Specifikace.aspx
www.earlycj5.com
http://www.film.queensu.ca/cj3b/Drawings.html
http://www.mahindra.com/Heritage/popup_3.htm
www.public.asu.edu
http://www.vintagejeepparts.com/WOProdFig.pdf
http://www.volny.cz/willys/page4.htm
http://www.warwheels.net/images/M606_WW_011108.pdf
M606 (Willys CJ-3B) -


M606 (Willys CJ-3B) -


M606 (Willys CJ-3B) -


M606 (Willys CJ-3B) -


M606 (Willys CJ-3B) - Prostorový řez převzat i-stránek Philipa Landowského.

Prostorový řez převzat i-stránek Philipa Landowského.
URL : https://www.valka.cz/M606-Willys-CJ-3B-t94555#353578 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více