M4A6 Sherman

Medium Tank M4A6 / Sherman VII
     
Název:
Name:
M4A6 Sherman M4A6 Sherman
Originální název:
Original Name:
M4A6 Sherman
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.10.1943-DD.02.1944 Detroit Tank Arsenal, Warren
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1943-DD.02.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
75
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
31751 kg 70000 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
6058 mm 19 ft 10 ½ in
Délka korby:
Hull Length:
6058 mm 19 ft 10 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
2616 mm 8 ft 7 in
Celková výška:
Overall Height:
2743 mm 9 ft
Světlá výška:
Ground Clearance:
406 mm 1 ft 4 in
Šířka pásu:
Track Width:
421 mm 1 ft 4 ⅝ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0.09 MPa 13.2 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba :

přední 51mm / 51°
boky 38mm / 0°
zadní 38mm / 0-20°
horní 19mm / 83-90°
dno vpředu 25mm / 90°
dno vzadu 13mm / 90°

Věž :
štít kanonu 76mm / 0°
přední 76mm / 30°
boky 51mm / 5°
zadní 51mm / 0°
zezhora 25mm / 90°
Hull :

Front 2in / 51°
Sides 1.5in / 0°
Rear 1.5in / 0-20°
Top 0.75in / 83-90°
Floor front 1in / 90°
Floor rear 0.5in / 90°

Turret :
Gun mantle 3in / 0°
Front 3in / 30°
Side 2in / 5°
Rear 2in / 0°
Top 1in / 90°
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Ordnance Engine RD-1820 Ordnance Engine RD-1820
Výkon:
Power:
335.6 kW při 2000 ot/min 450 bhp at 2000 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
synchronizovaná převodovka
počet rychlostí: 5+1
synchromesh gearbox
number of gears: 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
40.2 km/h 25 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
193.1 km 120 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2.44 m 96in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.61 m 24in
Brodivost:
Fording Depth:
1.07 m 42in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
75mm kanon M3 ve věži M34 / M34A1, 97 nábojů 75mm gun M3 in M34 / M34A1 turret, 97 rounds
Vedlejší:
Secondary:
.50 protiletadlový kulomet M2HB (300 nábojů)
.30 spřažený kulomet M1919A4
.30 kulomet M1919A4 (oba celkem 4750 nábojů)
.50 anti-aircraft machine gun M2HB (300 rounds)
.30 coaxial machine gun M1919A4
.30 machine gun M1919A4 (both total of 4750 rounds)
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Palivo : nafta (cetanové číslo 40), 138 US galonů


Otáčení věže : hydraulické a manuální, otočení o 360° za 15 vteřin


Britské označení : Sherman VII, několik tanků této verze šlo do Velké Británie
Fuel : 40 cetane diesel, 138 US gallons


Turret traverse : hydraulic and manual, 360° turn in 15 seconds


British designation : Sherman VII, some tanks were sent to UK
Zdroje:
Sources:
Sherman, A history of the American Medium tank, R.P. Hunnicutt
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/M4A6-Sherman-t6618#15362 Verze : 0
M4A6 mal rovnako ako M4A4 predĺženú korbu, čo umožnilo inštaláciu vzduchom chladeného, hviezdicového, dieselového motora Caterpilar RD-1820. Na podvozok boli osadené 83 dielne pojazdové pásy (o 4 diely viac než u modelov M4A1 - M4A3). Kompozitná korba bola vyhotovená zo zváranej konštrukcie a odlievanej prednej časti. Kryt diferenciálu bol takisto odliaty z jednoho kusu. Výzbroj tvoril 75 mm kanón M3 osadený do lafety M34A1. Charakteristickým rozpoznávacím znakom M4A6 je vypuklina na vrchu korby za vežou, ktorá krytuje vyčnievajúci profil objemného motora Caterpilar RD-1820. Pojazdový mechanitmus používal klasické VVS osadenie a mal namontováné aj lapače piesku(blatníky). Niektoré stroje mali osadené aj prídavné pancierovanie na boku korby v mieste uskladnenia munície. Od októbra 1943 do februára 1944 bolo v Detroit Tank Arsenal vyrobených 75 kusov, ktoré však nezasiahli do bojov. Väčšina z nich neopustila USA a slúžili na výcvikové účely
napríklad u 777th Tank Battalion vo Fort Knox. Niekoľko kusov bolo vyvezených do Veľkej Británie.



http://www.afrikakorps.org/ussherman.htm
http://afvdb.50megs.com/usa/pics/m4sherman.html
www.strijdbewijs.nl

M4A6 Sherman - Bočný pohľad M4A6 s viditelnou deliacou rovinou kompozitnej korby a vypuklinou krytu motora za vežou

Bočný pohľad M4A6 s viditelnou deliacou rovinou kompozitnej korby a vypuklinou krytu motora za vežou
M4A6 Sherman - Trojštvťový zadný pohľad M4A6 777th Tank Battalion vo Fort Knox. Dvojité prídavné pancierovanie

Trojštvťový zadný pohľad M4A6 777th Tank Battalion vo Fort Knox. Dvojité prídavné pancierovanie
M4A6 Sherman - Predný pohľad Caterpilar RD-1820 (Picture from TM 9-1756A Ordnance 

Maintenance--Ordnance Engine Model RD-1820 (Caterpillar).)

Predný pohľad Caterpilar RD-1820 (Picture from TM 9-1756A Ordnance

Maintenance--Ordnance Engine Model RD-1820 (Caterpillar).)

M4A6 Sherman - Zadný pohľad Caterpilar RD-1820 (Picture from TM 9-1756A Ordnance 

Maintenance--Ordnance Engine Model RD-1820 (Caterpillar).)

Zadný pohľad Caterpilar RD-1820 (Picture from TM 9-1756A Ordnance

Maintenance--Ordnance Engine Model RD-1820 (Caterpillar).)

M4A6 Sherman - Vrchný pohľad na M4A6 s vyditelným vypuklým krytom motora a nasavacími žalúziami

Vrchný pohľad na M4A6 s vyditelným vypuklým krytom motora a nasavacími žalúziami
URL : https://www.valka.cz/M4A6-Sherman-t6618#299175 Verze : 1

Diskuse

.
M4A6 Sherman - Bočný pohľad M4A6 s viditelnou deliacou rovinou kompozitnej korby a vypuklinou krytu motora za vežou

Bočný pohľad M4A6 s viditelnou deliacou rovinou kompozitnej korby a vypuklinou krytu motora za vežou
URL : https://www.valka.cz/M4A6-Sherman-t6618#644228 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více