Leclerc DNG (Dépanneur de Nouvelle Génération)
Vyprošťovací tank Leclerc DNG je speciální vozidlo určené k vlečení havarované nebo poškozené techniky v různém druhu terénu, vyprošťování techniky při různých stupních uváznutí s potřebou tažené síly do 350 kN a zdvihání břemen jeřábem do hmotnosti 30 000 kg.
Prostředek je postaven na podvozku tanku Leclerc opatřeného novou nástavbou. V levé přední části se nachází prostor vyhrazený pro osádku vozidla, kterou tvoří tři osoby (velitel, řidič, mechanik). Ty do vozidla nastupují dvěma bočními dveřmi na levé straně tanku. Vlasní vyprošťovací zařízení je německého původu (jeho výrobcem je MaK, dnes společnost Rheinmetall Landsysteme) a je identické se zařízením německého vyprošťovcího tanku Büffel. Na pravé straně je instalován jeřáb s pracovním rozsahem 260° a nosností 30 000 kg. Prostředek je vybaven hlavním navijákem s tažnou silou 350 kN (lano je dlouhé 160 m) a pomocným navijákem s tažnou silou 150 kN a 230 m dlouhým lanem.
Vývoj vyprošťovacího tanku Leclerc DNG byl zahájen v září 1991. První prototyp byl vyroben v roce 1993. Prvních patnáct sériových strojů bylo francouzským vojskem objednáno v roce 1997, o rok později následovala objednávka na dalších patnáct exemplářů. První z objednaných vyprošťovacích Leclerců dorazily k armádě v roce 1999. Francouzské vojsko pro ně používá označení Leclerc DCL (Depanneur Chars Leclerc).
Uživatelé: Francie, SAE
Výrobce: GIAT + MaK
Verze
Leclerc DNG - základní varianta
Leclerc DNG K2D - Leclerc DNG vybavený odminovacími systémy FWMP, DEMETER a SOSNA
Technicko-taktická data
Bojová hmotnost: 59 000 kg
Osádka: 3
Rozměry:
- délka: 9 150 mm
- šířka: 3 420 mm
- výška: 2 600 mm
- světlá výška: 480 mm
Stoupání: 60%
Boční náklon: 30%
Překročivost: 3 m
Výstupnost: 0,8 m
Brodivost: 1 m
Pohonná jednotka:
- typ: MTU 883, dvanáctiválcový turbodiesel
- maximální výkon: 1 500 k
Převodovka:
- Renk HLSW 295 TM, automatická
Maximální rychlost:
- na silnici: 72 km/h
Jízdní dosah: 500 km
Výzbroj:
- kulomet M2HB ráže 12,7 mm
(www.chars-francais.net)
(www.chars-francais.net)
Vyprošťovací tank Leclerc DNG je speciální vozidlo určené k vlečení havarované nebo poškozené techniky v různém druhu terénu, vyprošťování techniky při různých stupních uváznutí s potřebou tažené síly do 350 kN a zdvihání břemen jeřábem do hmotnosti 30 000 kg.
Prostředek je postaven na podvozku tanku Leclerc opatřeného novou nástavbou. V levé přední části se nachází prostor vyhrazený pro osádku vozidla, kterou tvoří tři osoby (velitel, řidič, mechanik). Ty do vozidla nastupují dvěma bočními dveřmi na levé straně tanku. Vlasní vyprošťovací zařízení je německého původu (jeho výrobcem je MaK, dnes společnost Rheinmetall Landsysteme) a je identické se zařízením německého vyprošťovcího tanku Büffel. Na pravé straně je instalován jeřáb s pracovním rozsahem 260° a nosností 30 000 kg. Prostředek je vybaven hlavním navijákem s tažnou silou 350 kN (lano je dlouhé 160 m) a pomocným navijákem s tažnou silou 150 kN a 230 m dlouhým lanem.
Vývoj vyprošťovacího tanku Leclerc DNG byl zahájen v září 1991. První prototyp byl vyroben v roce 1993. Prvních patnáct sériových strojů bylo francouzským vojskem objednáno v roce 1997, o rok později následovala objednávka na dalších patnáct exemplářů. První z objednaných vyprošťovacích Leclerců dorazily k armádě v roce 1999. Francouzské vojsko pro ně používá označení Leclerc DCL (Depanneur Chars Leclerc).
Uživatelé: Francie, SAE
Výrobce: GIAT + MaK
Verze
Leclerc DNG - základní varianta
Leclerc DNG K2D - Leclerc DNG vybavený odminovacími systémy FWMP, DEMETER a SOSNA
Technicko-taktická data
Bojová hmotnost: 59 000 kg
Osádka: 3
Rozměry:
- délka: 9 150 mm
- šířka: 3 420 mm
- výška: 2 600 mm
- světlá výška: 480 mm
Stoupání: 60%
Boční náklon: 30%
Překročivost: 3 m
Výstupnost: 0,8 m
Brodivost: 1 m
Pohonná jednotka:
- typ: MTU 883, dvanáctiválcový turbodiesel
- maximální výkon: 1 500 k
Převodovka:
- Renk HLSW 295 TM, automatická
Maximální rychlost:
- na silnici: 72 km/h
Jízdní dosah: 500 km
Výzbroj:
- kulomet M2HB ráže 12,7 mm
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(www.chars-francais.net)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(www.chars-francais.net)