Název: Name: | Lavočkin UTI-La-9 | Lavochkin UTI-La-9 |
Originální název: Original Name: | Лавочкин УТИ Ла-9 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.05.1947 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij DD.04.1948-DD.MM.1949 Ulan-Udenský letecký závod č.99, Ulan-Ude | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.MM.1949 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 266 (v roce 1951 bylo do podoby La-9V přestavěno asi 100 stíhacích La-9.) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1947 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2554 kg | 5631 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3285 kg | 7242 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,800 m | 32ft 2in |
Délka: Length: | 8,625 m | 28ft 3,5in |
Výška: Height: | 3,560 m | 11ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,59 m2 | 189.34 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 186,754 kg/m2 | 38.25 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m. Vrtule trojlistá nastavitelná typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm. | Shvetsov ASh-82FN fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with a two-speed supercharger and fuel injection rated at 1,825 hp for také-off (for five minutes), 1,627 hp at 5,348 ft and 1,410 hp at 15,256 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-105V-4 propeller of 10ft 2in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 510 l | 112.2 UK gallons (134.75 US gal) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 659 km/h v 5700 m | 409.5 mph in 18701 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 380 km/h v 4500 m | 236.1 mph in 14764 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,67 m/s | 3281.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,8 min do 5000 m | 5,8 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10500 m | 34450 ft |
Dolet: Range: | 955 km | 593.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm, uložený nad motorem, 100 granátů nebo 1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem | One fixed forward-firing 0.91 inch Nudelman-Suranov NS-23 cannon, mounted above the engine, 100 rounds or one fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-gun, above the engine . |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - za původním pilotním sedadlem bylo přidáno druhé místo s kompletním druhým řízením. - pro úsporu hmotnosti byly z centroplánu odstraněny dvě palivové nádrže a tři kanóny NS-23S. - zaměřovač ASP-1H byl zaměněn za ASP-3N. - ostruhové kolečko bylo použito z typu La-11. - do části strojů byl namísto kanónu instalován kulomet UBS, který byl pro výcvik dostačující. Další popis je na: Chronologický přehled konstrukcí S. A. Lavočkina | - |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2. http://www.aviation.ru/La/la9-11.html http://www.wio.ru/tacftr/lag.htm http://www.airwar.ru/enc/other2/la9v.html aerosvitva.aero http://www.airpages.ru/ru/la9.shtml archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Lavočkin UTI La-9 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Lavočkin UTI La-9 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Lavočkin UTI La-9 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Lavočkin UTI La-9 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Lavočkin UTI La-9 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |