Lavočkin La-7R

Lavochkin La-7R
Лавочкин Ла-7P
     
Název:
Name:
Lavočkin La-7R Lavochkin La-7R
Originální název:
Original Name:
Лавочкин Ла-7P
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.11.1944 Moskevský letecký závod č. 381, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.11.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2703 kg 5959 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3500 kg 7716 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 1,82in
Délka:
Length:
8,600 m 28ft 2,57in
Výška:
Height:
2,800 m 9ft 2,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,59 m2 189.34 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
198,98 kg/m2 40.75 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový a raketový piston and rocket
Počet motorů:
Number of Engines:
1 + 1
Typ:
Type:
Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m.
Vrtule trojlistá nastavitelná typ VIŠ-105V o průměru 3 100 mm.
1x raketový urychlovač RD-1 o tahu 300 kp (2 941 N)
Shvetsov ASh-82FN fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with a two-speed supercharger and fuel injection rated at 1,825 hp for také-off (for five minutes), 1,627 hp at 5,348 ft and 1,410 hp at 15,256 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-105V-4 propeller of 10ft 2in diameter and
RD-1 or RD-1KhZ liquid rocket engines. Those engines provided 660 lbf of thrust and differed only by ignition system
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
270 l benzínu pro pístový motor a
90 l leteckého petroleje a 180 l H2NO3 jako okysličovadla pro raketový motor.
59,5 UK gallons Petrol for piston engine.
Rocket fuel consisted of 20 UK gallons kerosene and 40 UK gallons nitric acid (H2NO3).
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
752 km/h v 3000 m 467.3 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13000 m 42651 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanón B-20 ráže 20 mm nad motorem
Two 0.79 in Berezin B-20 cannons
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun provedl počátkem roku 1945 15 zkušebních letů, potom na zemi raketový motor explodoval. Po opravě raketový pohon explodoval za letu, zkušební pilot s letounem přistál, další lety nejsou doloženy. Fifteen flights were made in the first quarter of 1945, although the rocket exploded on the ground on 12 May. The aircraft was repaired, but later had an explosion in flight although the pilot managed to land it safely. Details of any later flights are unknown.
Zdroje:
Sources:
La-7 - L+K 6/1967, Monografie La-7, J. Krybus
Profile publications, The Lavochkin La5 and 7, No. 149, Profile Publications Ltd., 1967
http://www.airwar.ru/enc/fww2/la7.html
www.airpages.ru
http://www.army.lv/?s=508&id=264
http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/2-13.htm
195.178.193.140
http://ram-home.com/ram-old/la-7r.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-7R-t33365#120742 Verze : 0
Historie: okolnosti nápadu instalovat do sériových letadel raketové urychlovače jsem popsal u letadla Jakovlev Jak-3RD, dalším typem byl Lavočkinův La-7R, zde nebyl nárůst výkonů tak prudký jako u Jaku, ale zkušenenosti byly velmi podobné, včetně výbuchů. La-7 a jeho pilot měl více štěstí a výbuch přežil. Na Lavočce se zkoušely dva urychlovače a to RD-1 a RD-1ChZ oba měly shodný tah a nespolehlivost.
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-7R-t33365#120743 Verze : 0
a několik fotografií této Lavočky
Lavočkin La-7R -


Lavočkin La-7R -


Lavočkin La-7R -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-7R-t33365#120744 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více