Lavočkin La-5 (206)

Lavochkin La-5 (206)
Лавочкин Ла-5 (206)
     
Název:
Name:
Lavočkin La-5 (206) Lavochkin La-5 (206)
Originální název:
Original Name:
Лавочкин Ла-5 (206)
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.12.1943 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.12.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (Sn.39210206)
První vzlet:
Maiden Flight:
16.12.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2940 kg 6482 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3445 kg 7595 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 1,8in
Délka:
Length:
8,670 m 28ft 5,33in
Výška:
Height:
2,540 m 8ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,59 m2 189.34 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
195,85 kg/m2 40.11 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm.
Shvetsov ASh-82FN fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with a two-speed supercharger and fuel injection rated at 1,825 hp for také-off (for five minutes), 1,627 hp at 5,348 ft and 1,410 hp at 15,256 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-105V-4 propeller of 10ft 2in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
684 km/h v 6150 m 425 mph in 20177 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,03 m/s 3155.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,2 min do 5000 m 5,2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10400 m 34121 ft
Dolet:
Range:
980 km 608.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm se zásobou 200 granátů na hlaveň Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons, 200 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun byl testován od prosince 1943 do února 1944 a při použití shodného motoru jako řadový La-FN, výkony "206" podstatně vzrostly. The aircraft was evaluated between December 1943 and February 1944 and proved to have exceptional performance.
Zdroje:
Sources:
Miloš Veštšík, Lavočkin La-7, 2. doplněné vydání, MBI Publishing Co., 2000, ISBN:80-86524-05-1
http://www.airwar.ru/enc/fww2/la5-206.html
archiv autora

Lavočkin La-5 (206) -


Lavočkin La-5 (206) -


Lavočkin La-5 (206) -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-5-206-t102300#368896 Verze : 0
Historie:
Lavočkin La-5FN byl v roce 1943 letounem se solidními výkony, hlavní konstruktér S. A. Lavočkin však věděl, že drak letounu má značné aerodynamické rezervy, Ve spolupráci s Ústředním aerohydrodynamickým institutem – CAGI se na jeho pokyn začalo s úpravou sériové Lavočky výrobního čísla 39210206, Největších změn doznala kapota motoru, která byla aerodynamicky vyčištěna. Chladič oleje se přestěhoval pod centroplán, sací kanál byl přesunut dolů pod motor.
Úplné zakrytí kol hlavního podvozku přineslo nárůst maximální rychlosti o 6 km/h. Použitím slitin lehkých kovů v konstrukci křídel se podařilo snížit hmotnost o 100 kilogramů. Kovové nosníky v roce 1943 navrhl tým konstruktéra P. D. Geršina.
Zkoušky letounu známého jako „206“ probíhaly od 16. prosince 1943 do 10. února 1944. Provedené úpravy se objevují u nové Lavočky La-7.


Použité prameny:
http://www.airwar.ru/enc/fww2/la5-206.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-5-206-t102300#368898 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více