Název: Name: | RWD-14b Czapla1) | RWD-14b Czapla |
Originální název: Original Name: | RWD-14b Czapla | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1938 Doświadczalne Warsztaty Lotnicze, Okęcie DD.MM.1938-DD.02.1939 Lubelska Wytwórnia Samolotów Sp. Akc., Lublin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.02.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | DWL: 1 RWD-14 3 RWD-14a LWS: 65 RWD-14b | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1935 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1153 2) kg | 2542 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1700 kg | 3748 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,9 3) m | 39ft 0,5in |
Délka: Length: | 9,0 m | 29ft 6,32in |
Výška: Height: | 3,0 m | 9ft 10,11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,0 m2 | 236.81 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 77,0 kg/m2 | 15.77 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Škoda PZL G-1620B Mors II - hvězdicový vzduchem chlazený devítiválec o výkonu 346 kW/470 k s dvoulistou dřevěnou vrtulí Szomański. | Škoda PZL G-1620B Mors II, power 464 hp two-blade wooden propeller Szomański |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 315 l | 69 Imp gal / 83 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 247 km/h v 0 m | 153.5 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 232 km/h v 2000 m | 144.2 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,10 m/s | 1200.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 1 min do 366 m | 1 min to 1201 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5100 m | 16732 ft |
Dolet: Range: | 580 km | 360.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 675 km | 419.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 1 pevný kulomet wz. 33 ráže 7,92 mm se zásobou 500 nábojů. 1 pohyblivý kulomet wz. Vickers F ráže 7,92 mm s 5 zásobníky po 97 nábojů. 4) Užitečné zatížení 475 kg | 1 fixed machine gun wz. 33 cal. 7,92 mm with 500 rounds. 1 flexible machine gun wz. Vickers F cal. 7,92 mm with 5 magazines, each 97 rounds. 4) Useful load 475 kg |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Údaje platí pro sériovou verzi RWD-14b Czapla. 1) Vojenský název LWS Czapla 2) Cynk uvádí 1225 kg 3) Po složení křídel 3,9 m 4) Dalším vybavením byly: radiostanice N2L/T s dosahem 30 km, fotoaparát, reflektor, 2 osvětlovací rakety. Podle jiných zdrojů byl kulomet Vickers F ráže 7,7 mm a pevný kulomet byl wz. 36. První prototyp poháněl motor Pratt & Whitney Wasp Junior (294 kW / 400 HP), prototypy RWD-14a byly poháněny hvězdicovým motorem PZL G-1620A Mors (309 kW / 430 HP). Edit: Janko PALIGA | - |
Zdroje: Sources: | Cynk, Jerzy B.: Siły lotnicze Polski i Niemiec - wrzesień 1939, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 1989 Morgała, Andrzej: Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939, Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003 Balous, Miroslav: R.W.D. (L.W.S.)-14 Czapla, Letectví a kosmonautika 2013 / 07 www.muzeumlotnictwa.pl http://www.airwar.ru/enc/spyww2/rwd14.html |