LTU - ANBO-41

     
Název:
Name:
ANBO-41 ANBO-41
Originální název:
Original Name:
ANBO-41
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1939 Karo aviacijos tiekimo skyrius, Kaunas /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1600 kg 3527 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2350 kg 5181 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,20 m 43ft 3,69in
Délka:
Length:
8,80 m 28ft 10,45in
Výška:
Height:
3,30 m 10ft 9,91in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,00 m2 312.15 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Pegasus XI o výkonu 693 kW/943 k
třílistá dřevěná vrtule
Bristol Pegasus XI, power 930 hp
three-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
510 l 112 Imp gal / 135 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
360 km/h v 2000 m 223.7 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
300 km/h v ? m 186.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9 min do 5000 m 9 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Browning-FN ráže 7,92 mm v přídi
1x pohyblivý dvojitý kulomet Browning-FN ráže 7,92 mm


200 kg pum
2x 7.92 mm Browning-FN machine gun in the nose
1x flexible twin 7.92 mm Browning-FN machine gun


441 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- nástupce ANBO-IV se zjednodušenými vzpěrami, odštěpnými vztlakovými klapkami místo typu Handley Page a výkonnějším motorem
- po okupaci Sověty bylo devět strojů přiděleno k Tautine eskadrilé, plnící úlohu domobrany, nejméně jeden (899) ukořistěn Němci
-
Zdroje:
Sources:
Týc, Pavel. ANBO-IV, ANBO-41, L+K 1994/01-04.
Němeček, Václav. ANBO IV/41, L+K 1984/03.
http://anboflight.tripod.com/id5.html
web.archive.org
URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#540815 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26146.htm

LTU - ANBO-41 -


URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#540816 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/aww2/anbo4.html

LTU - ANBO-41 - Sověti kamufláž doplnili tmavě hnědými nebo černými poli, Němci žlutým pruhem.

Sověti kamufláž doplnili tmavě hnědými nebo černými poli, Němci žlutým pruhem.
URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#540817 Verze : 0
.
LTU - ANBO-41 - ANBO-41 s číslem 895 patřil do poslední osmé série o 10 kusech, které litevské letectvo přebíralo od dubna 1939. Stroj původně sloužil u 4. bombardovací letky litevského letectva, které tehdy velel major K. Šimkus. Po připojení Litvy k SSSR 3. 8. 1940 byly letouny ANBO-41 zařazeny do sovětského letectva, tento konkrétní stroj sloužil v červnu 1941 na lesním letišti poblíž města Ukmerge u 29. průzkumné letky. V litevském letectvu sloužily letouny natřena zelenou barvou na horních a bočních plochách, přičemž spodní plochy křídel byly natřeny hliníkovou barvou. Kryty motorů zůstávaly obvykle v barvě materiálu. V sovětském letectvu byla zelená doplněna nepravidelnými poli hnědé barvy a spodní plochy byly přetřeny na světle modro.

ANBO-41 s číslem 895 patřil do poslední osmé série o 10 kusech, které litevské letectvo přebíralo od dubna 1939. Stroj původně sloužil u 4. bombardovací letky litevského letectva, které tehdy velel major K. Šimkus. Po připojení Litvy k SSSR 3. 8. 1940 byly letouny ANBO-41 zařazeny do sovětského letectva, tento konkrétní stroj sloužil v červnu 1941 na lesním letišti poblíž města Ukmerge u 29. průzkumné letky. V litevském letectvu sloužily letouny natřena zelenou barvou na horních a bočních plochách, přičemž spodní plochy křídel byly natřeny hliníkovou barvou. Kryty motorů zůstávaly obvykle v barvě materiálu. V sovětském letectvu byla zelená doplněna nepravidelnými poli hnědé barvy a spodní plochy byly přetřeny na světle modro.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#607876 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více