Název: Name: | LKW 5t mil gl | |
Originální název: Original Name: | LKW 5t mil gl | |
Kategorie: Category: | valník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1976-DD.MM.1985 MAN Nutzfahrzeuge AG, Mnichov / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1976-DD.MM.1985 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | LKW 5t mil gl: 1470 LKW 5t mil glw: 2073 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.197R | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 1 + 1 (2) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x4 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 91501) kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 50302) kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 14300 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 20000 kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 24300 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 8020 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 28903) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 420 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 4500 mm | |
Rozchod: Track: | ? mm - | |
Brzdová soustava: Braking System: | provozní parkovací odlehčovací | |
Elektrický systém: Electrical System: | napětí elektrické sítě: 24 V | |
Pneumatiky: Tyres: | 14.00 R20 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Deutz F 8 L413 F - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva - počet válců: 8 - objem válců: 12 763 cm3 - maximální výkon: 188 kW při 1600 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | - poloautomatická převodovka - počet rychlostí (vpřed+vzad): 6+1 | |
Spojka: Clutch: | - | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 270 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 90 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 50-554) l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 540 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | 23 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,5 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,2 m | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) bez navijáku, s navijákem 9600 kg 2) bez navijáku, s navijákem 4630 kg 3) po kabinu, s plachtou 3470 mm 4) silnice | |
Zdroje: Sources: | www.ulrichwrede.de |
URL : https://www.valka.cz/LKW-5t-mil-gl-t38073#658146Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
LKW 5t mil gl
Nákladní automobil LKW 5t mil gl je terénní vozidlo určené k přepravě osob a užitečného nákladu do hmotnosti maximálně 5 030 kg, resp. 4 630 kg pokud je vozidlo vybaveno navijákem.
Toto vozidlo patří do skupiny vozidel nazývaných Folgegeneration, které měly nahradit první generaci nákladních automobilů používaných německým Bundeswehrem po 2. světové válce. Počátky této řady sahají až do šedesátých let. Nejmenším vozidlem z této generace je právě LKW 5t mil gl, pod továrním označením známý jako MAN N 4510.
V letech 1976 až 1985 byly LKW 5t mil gl do výzbroje Bundeswehru zaváděny ve třech subvariantách (Typ 451, Typ 461 a Typ 465). Tato vozidla se používala hlavně jako valníkové nákladní automobily s plachtou pro přepravu osob a materiálu, jako nosiče skříňových kontejnerových karoserií Kabine II, jako nosiče radiolokátoru pro řízení palby FERA raketového systému LARS a jako odsunová vozidla s jednotunovým jeřábem od společnost Atlas-Weyhausen pro malá bezpilotní průzkumná letadla KZO Brevel. Valníkové LKW 5t mil gl mohly dále sloužit jako cisternové automobily pro přepravu paliva. Na ložné ploše se v takovém případě nacházela vlastní čerpací jednotka a nádrž o objemu 4600 l nebo dvě nádrže o objemu 2300 l.
Od základního provedení Typ 451 je odvozena verze Typ 461 s vlastním navijákem o délce lana 30 metrů a tažnou silou 5 tun. Vozy vybavené navijákem nesou v názvu dodatečné písmeno w a jejich označení tak zní LKW 5t mil glw. Téměř všechny vozy této verze, které bylo vyrobeno 2073 kusů, obdrželo německé pozemní vojsko (Heer). Dále existovala subvarianta Typ 465 pro přepravu radiolokátoru FERA.
V letech 1986 až 1993 odebírala německá Luftwaffe další vozidla, která mohla být přepravována v transportních letadlech Lockheed C-130 Hercules a Transall C-160. Tato série nákladních automobilů, označovaná jako LKW 5t mil gl A1, měla oproti první generaci několik drobných vylepšení a některé drobné úpravy. Například byla upravena pevná kabina, aby se urychlila výměna motoru nebo byl instalován nový naviják. Vozidla byla nakoupena v rámci akvizice protiletadlového raketového systému FlaRakSys Patriot.
Nákladní automobil LKW 5t mil gl je terénní vozidlo určené k přepravě osob a užitečného nákladu do hmotnosti maximálně 5 030 kg, resp. 4 630 kg pokud je vozidlo vybaveno navijákem.
Toto vozidlo patří do skupiny vozidel nazývaných Folgegeneration, které měly nahradit první generaci nákladních automobilů používaných německým Bundeswehrem po 2. světové válce. Počátky této řady sahají až do šedesátých let. Nejmenším vozidlem z této generace je právě LKW 5t mil gl, pod továrním označením známý jako MAN N 4510.
V letech 1976 až 1985 byly LKW 5t mil gl do výzbroje Bundeswehru zaváděny ve třech subvariantách (Typ 451, Typ 461 a Typ 465). Tato vozidla se používala hlavně jako valníkové nákladní automobily s plachtou pro přepravu osob a materiálu, jako nosiče skříňových kontejnerových karoserií Kabine II, jako nosiče radiolokátoru pro řízení palby FERA raketového systému LARS a jako odsunová vozidla s jednotunovým jeřábem od společnost Atlas-Weyhausen pro malá bezpilotní průzkumná letadla KZO Brevel. Valníkové LKW 5t mil gl mohly dále sloužit jako cisternové automobily pro přepravu paliva. Na ložné ploše se v takovém případě nacházela vlastní čerpací jednotka a nádrž o objemu 4600 l nebo dvě nádrže o objemu 2300 l.
Od základního provedení Typ 451 je odvozena verze Typ 461 s vlastním navijákem o délce lana 30 metrů a tažnou silou 5 tun. Vozy vybavené navijákem nesou v názvu dodatečné písmeno w a jejich označení tak zní LKW 5t mil glw. Téměř všechny vozy této verze, které bylo vyrobeno 2073 kusů, obdrželo německé pozemní vojsko (Heer). Dále existovala subvarianta Typ 465 pro přepravu radiolokátoru FERA.
V letech 1986 až 1993 odebírala německá Luftwaffe další vozidla, která mohla být přepravována v transportních letadlech Lockheed C-130 Hercules a Transall C-160. Tato série nákladních automobilů, označovaná jako LKW 5t mil gl A1, měla oproti první generaci několik drobných vylepšení a některé drobné úpravy. Například byla upravena pevná kabina, aby se urychlila výměna motoru nebo byl instalován nový naviják. Vozidla byla nakoupena v rámci akvizice protiletadlového raketového systému FlaRakSys Patriot.
URL : https://www.valka.cz/LKW-5t-mil-gl-t38073#144061Verze : 10
Martin Smíšek
MOD
LKW 5t mil gl (Y-674 320) z výzbroje Praporu tankových granátníků 122 ze stavu Tankové brigády 12, květen 2004.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/LKW-5t-mil-gl-t38073#144059Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.