Název: Name: | LAV-300 | |
Originální název: Original Name: | LAV-300 | |
Kategorie: Category: | obrněný transportér | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1982-DD.MM.1994 Cadillac Gage Co., Warren DD.MM.1994-DD.MM.1998 Textron Marine & Land Systems, New Orleans | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1982-DD.MM.1998 z toho / from that: DD.MM.1983-DD.MM.1983 dodávky pro Panamu / deliveries for Panama DD.MM.1985-DD.MM.1986 dodávky pro Kuvajt / deliveries for Kuwait DD.MM.1994-DD.MM.1998 dodávky pro Filipíny / deliveries for Philippines | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Panama: - 3 vozidla palebné podpory / 3 armored fire support vehicles - 9 obrněných transportérů, velitelských stanovišť a vyprošťovacích vozidel / 9 armored personnel carriers, command post and armored recovery vehicles Kuvajt / Kuwait: - 62 vozidel palebné podpory / 62 armored fire support vehicles Filipíny / Philippines: - 12 obrněných transportérů / 12 armored personnel carriers - 12 vozidel palebné podpory / 12 armored fire support vehicles | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1979 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | až 9 / up to 9 osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 14969 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 6400 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2540 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 19811) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 3812) mm | |
Pancéřování: Armour: | válcovaná homogenní ocel | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Cummins 6CTA8.3-C260 - vznětový, řadový, přeplňovaný - počet válců: 6 - zdvihový objem: 8,3 l - maximální točivý moment: 1135 Nm při 1500 ot/min | |
Výkon: Power: | 193.9 kW při 2200 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Allison MD3560 - automatická - počet stupňů: 6+1 | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 105 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 925 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 14 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,609 m | |
Brodivost: Fording Depth: | -3) m | |
Výzbroj: Armament: | obrněný transportér: - 1x kulomet 7,62 mm - 1x kulomet 12,7 mm - 2x kulomet 7,62 mm - 1x kulomet 12,7 mm a 1x kulomet 7,62 mm - 1x granátomet Mk 19 a 1x kulomet 12,7 mm bojové vozidlo pěchoty: - 1x kanon Oerlikon 204GK ráže 20 mm - 1x kanon M242 Bushmaster ráže 25 mm - 1x kanon ráže 30 mm vozidlo palebné podpory: - 1x kanon CMI Defence Mk III ráže 90 mm | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) strop korby; - věž s 20mm kanonem: 2692 mm - věž s kulometem: 2590 mm 2) korba, pod nápravou 381 mm 3) vozidlo je obojživelné; - maximální rychlost plavby vpřed: 3 km/h zrychlení 0-32 km/h: 10 s | |
Zdroje: Sources: | Jane's Armour & Artillery 2008-2009 |
URL : https://www.valka.cz/LAV-300-t29114#662066Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
LAV-300
Řadu obrněných vozidel LAV-300 vyvinula americká společnost Cadillac Gage Co. (v roce 1994 se stala součástí společnosti Textron Marine & Land Systems) na konci 70. let v rámci své soukromé iniciativy speciálně pro exportní účely.
Vůz byl původně známý jako V-300 a navazoval na zkušenosti s vývojem a výrobou řady lehkých obrněných vozidel LAV-150. První dva prototypy LAV-300 byly dokončeny v roce 1979 a úvodním zákazníkem se stala Panama, která v roce 1982 objednala 12 vozidel ve čtyřech různých konfiguracích, včetně vozidla palebné podpory s věží pro dvě osoby vyzbrojenou 90mm kanonem CMI Defense Mk III, obrněného transportéru se dvěma kulomety ráže 7,62 mm a vyprošťovacího vozu. Všechny byly dodány do konce roku 1983. V roce 1984 objednala kuvajtská Národní garda 62 vozidel LAV-300, které byly ztraceny během irácké invaze do Kuvajtu v roce 1990.
Výroba modelu LAV-300 byla obnovena v roce 1993, protože koncem března téhož roku US Army Tank Automotive Command zadalo firmě Cadillac Gage kontrakt na dodávku strojů LAV-300 pro Filipíny. Z 24 vozidel mělo 12 dvoumístnou věž Cadillac Gage vyzbrojenou 90mm kanónem a kulometem ráže 7,62 mm. Zbývajících 12 transportérů mělo jednomístnou věž vyzbrojenou kulometem M2HB ráže 12,7 mm a kulometem ráže 7,62 mm. Celková hodnota zakázky činila 18,243 milionů USD, přičemž výroba byla provedena v závodu Textron Marine & Land Systems v New Orleans v Louisianě. První dodávky se uskutečnily v září 1994.
Korba LAV-300 má svařovanou konstrukci ze speciálních balistických plechů z vysoce tvrdé oceli, která chrání osádku před palbou z ručních zbraní a střepinami. V případě potřeby je pro řadu LAV-300 k dispozici vyšší úroveň pancéřové ochrany. Podle prohlášení výrobce zachytí standardní pancéřování vícenásobné zásahy standardní munice ráže 7,62 mm po celém obvodu vozidla. Proti průbojné munici téže ráže je odolný pouze čelní sektor vozu o kruhové výseči 60°.
Řidič sedí v přední části korby na levé straně a má jednodílný hranatý příklop, který se otevírá směrem dozadu. Před ním se nachází tři denní periskopy pro pozorování vpřed, jeden z nich může být nahrazen pasivním přístrojem pro jízdu v noci. Na boku korby nalevo od řidiče je neprůstřelný zorný blok se střeleckým otvorem pod ním. Za řidičem je usazen další člen osádky, který má k dispozici jednodílný příklop. Nalevo od tohoto pracoviště jsou instalovány malé dveře, které se otevírají dozadu a které jsou vybaveny zorným blokem a palebným otvorem.
Motorový prostor se nachází napravo od řidiče se vstupem a výstupem vzduchu ve stropu korby a výfukovým potrubím na pravé straně. Točivý moment vznětového motoru Cummins 6TCA8.30-C260 se přenáší na kola pomocí šestistupňové automatické převodovky Allison MD3560.
Na čelním pancíři je držák na lopatu a sekeru a vývod lana od hydraulického naviják, který má maximální tažnou sílu 9 000 kg. Naviják je opatřen ocelovým lanem o délce 46 metrů a průměru 12,7 mm.
Prostor roje se nachází v zadní části LAV-300. Na každém boku korby jsou tři neprůstřelné pozorovací bloky s palebným otvorem. V horní části oddílu pro vojáky jsou na vnější straně zavěšeny dva obdélníkové střešní příklopy. Pěchota vchází do vozidla a opouští jej dvěma dveřmi v zadní části korby, z nichž každé má neprůstřelný pozorovací blok se střelištěm. Novější sériová vozidla měla v zadní části elektricky ovládanou rampu, která byla na levé straně opatřena jedněmi dveřmi.
LAV-300 je plně obojživelný bez přípravy a ve vodě je poháněn koly rychlostí 3 km/h. Na přání mohlo být vozidlo vybaveno vodními tryskami, které zvyšovaly rychlost plavby ve vodě na 8 km/h.
Verze (sériové i projekty)
- obrněný traportér s věží se dvěma kulomety ráže 7,62 mm
- obrněný traportér s věží s kulometem ráže 12,7 mm a kulometem ráže 7,62 mm
- obrněný traportér s věží s granátometem Mk 19 a kulometem ráže 12,7 mm
- bojové vozidlo pěchoty s dvoumístnou věží vyzbrojené kanonem Oerlikon 204GK ráže 20 mm a kulometem ráže 7,62 mm
- bojové vozidlo pěchoty s dvoumístnou věží vyzbrojené kanonem M242 Bushmaster ráže 25 mm a kulometem ráže 7,62 mm
- bojové vozidlo pěchoty s dvoumístnou věží vyzbrojené kanonem ráže 30 mm a dvěma kulomety ráže 7,62 mm
- vozidlo palebné podpory vyzbrojené kanonem CMI Defence Mk III ráže 90 mm
- samohybný minomet ráže 81 mm
- samohybný minomet ráže 120 mm
- protitankové vozidlo se střelami TOW
- pojízdné velitelské stanoviště
- vyprošťovací vozidlo
- dílna technické pomoci
- zdravotnické vozidlo
Řadu obrněných vozidel LAV-300 vyvinula americká společnost Cadillac Gage Co. (v roce 1994 se stala součástí společnosti Textron Marine & Land Systems) na konci 70. let v rámci své soukromé iniciativy speciálně pro exportní účely.
Vůz byl původně známý jako V-300 a navazoval na zkušenosti s vývojem a výrobou řady lehkých obrněných vozidel LAV-150. První dva prototypy LAV-300 byly dokončeny v roce 1979 a úvodním zákazníkem se stala Panama, která v roce 1982 objednala 12 vozidel ve čtyřech různých konfiguracích, včetně vozidla palebné podpory s věží pro dvě osoby vyzbrojenou 90mm kanonem CMI Defense Mk III, obrněného transportéru se dvěma kulomety ráže 7,62 mm a vyprošťovacího vozu. Všechny byly dodány do konce roku 1983. V roce 1984 objednala kuvajtská Národní garda 62 vozidel LAV-300, které byly ztraceny během irácké invaze do Kuvajtu v roce 1990.
Výroba modelu LAV-300 byla obnovena v roce 1993, protože koncem března téhož roku US Army Tank Automotive Command zadalo firmě Cadillac Gage kontrakt na dodávku strojů LAV-300 pro Filipíny. Z 24 vozidel mělo 12 dvoumístnou věž Cadillac Gage vyzbrojenou 90mm kanónem a kulometem ráže 7,62 mm. Zbývajících 12 transportérů mělo jednomístnou věž vyzbrojenou kulometem M2HB ráže 12,7 mm a kulometem ráže 7,62 mm. Celková hodnota zakázky činila 18,243 milionů USD, přičemž výroba byla provedena v závodu Textron Marine & Land Systems v New Orleans v Louisianě. První dodávky se uskutečnily v září 1994.
Korba LAV-300 má svařovanou konstrukci ze speciálních balistických plechů z vysoce tvrdé oceli, která chrání osádku před palbou z ručních zbraní a střepinami. V případě potřeby je pro řadu LAV-300 k dispozici vyšší úroveň pancéřové ochrany. Podle prohlášení výrobce zachytí standardní pancéřování vícenásobné zásahy standardní munice ráže 7,62 mm po celém obvodu vozidla. Proti průbojné munici téže ráže je odolný pouze čelní sektor vozu o kruhové výseči 60°.
Řidič sedí v přední části korby na levé straně a má jednodílný hranatý příklop, který se otevírá směrem dozadu. Před ním se nachází tři denní periskopy pro pozorování vpřed, jeden z nich může být nahrazen pasivním přístrojem pro jízdu v noci. Na boku korby nalevo od řidiče je neprůstřelný zorný blok se střeleckým otvorem pod ním. Za řidičem je usazen další člen osádky, který má k dispozici jednodílný příklop. Nalevo od tohoto pracoviště jsou instalovány malé dveře, které se otevírají dozadu a které jsou vybaveny zorným blokem a palebným otvorem.
Motorový prostor se nachází napravo od řidiče se vstupem a výstupem vzduchu ve stropu korby a výfukovým potrubím na pravé straně. Točivý moment vznětového motoru Cummins 6TCA8.30-C260 se přenáší na kola pomocí šestistupňové automatické převodovky Allison MD3560.
Na čelním pancíři je držák na lopatu a sekeru a vývod lana od hydraulického naviják, který má maximální tažnou sílu 9 000 kg. Naviják je opatřen ocelovým lanem o délce 46 metrů a průměru 12,7 mm.
Prostor roje se nachází v zadní části LAV-300. Na každém boku korby jsou tři neprůstřelné pozorovací bloky s palebným otvorem. V horní části oddílu pro vojáky jsou na vnější straně zavěšeny dva obdélníkové střešní příklopy. Pěchota vchází do vozidla a opouští jej dvěma dveřmi v zadní části korby, z nichž každé má neprůstřelný pozorovací blok se střelištěm. Novější sériová vozidla měla v zadní části elektricky ovládanou rampu, která byla na levé straně opatřena jedněmi dveřmi.
LAV-300 je plně obojživelný bez přípravy a ve vodě je poháněn koly rychlostí 3 km/h. Na přání mohlo být vozidlo vybaveno vodními tryskami, které zvyšovaly rychlost plavby ve vodě na 8 km/h.
Verze (sériové i projekty)
- obrněný traportér s věží se dvěma kulomety ráže 7,62 mm
- obrněný traportér s věží s kulometem ráže 12,7 mm a kulometem ráže 7,62 mm
- obrněný traportér s věží s granátometem Mk 19 a kulometem ráže 12,7 mm
- bojové vozidlo pěchoty s dvoumístnou věží vyzbrojené kanonem Oerlikon 204GK ráže 20 mm a kulometem ráže 7,62 mm
- bojové vozidlo pěchoty s dvoumístnou věží vyzbrojené kanonem M242 Bushmaster ráže 25 mm a kulometem ráže 7,62 mm
- bojové vozidlo pěchoty s dvoumístnou věží vyzbrojené kanonem ráže 30 mm a dvěma kulomety ráže 7,62 mm
- vozidlo palebné podpory vyzbrojené kanonem CMI Defence Mk III ráže 90 mm
- samohybný minomet ráže 81 mm
- samohybný minomet ráže 120 mm
- protitankové vozidlo se střelami TOW
- pojízdné velitelské stanoviště
- vyprošťovací vozidlo
- dílna technické pomoci
- zdravotnické vozidlo
URL : https://www.valka.cz/LAV-300-t29114#103147Verze : 9
Reklama
LAV-300 s věží pro dvoučlennou osádku vyzbrojenou kanónem M242 ráže 25 mm a kulometem ráže 7,62 mm.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/LAV-300-t29114#103148Verze : 3
LAV-300 jako vozidlo palebné podpory s věží vyzbrojenou kanónem ráže 90 mm.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/LAV-300-t29114#103149Verze : 1
Velitelské vozidlo
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/LAV-300-t29114#103150Verze : 0
Reklama
Zničený LAV-300 irácké armády, který byl původně provozován kuvajtskou Národní gardou.
(Webshots)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Webshots)
URL : https://www.valka.cz/LAV-300-t29114#103171Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
LAV-300 jako vozidlo palebné podpory a obrněný transportér z výzbroje filipínské námořní pěchoty.
(autor neznámý, via Internet)
(autor neznámý, via Internet)
(autor neznámý, via Internet)
Období | - |
Typ stroje | LAV-300 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(autor neznámý, via Internet)
Období | - |
Typ stroje | LAV-300 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(autor neznámý, via Internet)
Období | - |
Typ stroje | LAV-300 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/LAV-300-t29114#662063Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.