Kleintraktor, Krupp-Traktor

Kleintraktor und Krupp-Traktor (1./LaS)
     
Název:
Name:
Kleintraktor a Krupp-Traktor Kleintraktor and Krupp-Traktor
Originální název:
Original Name:
Kleintraktor und Krupp-Traktor (Landwirtschaftliche Schlepper)
Kategorie:
Category:
tančík tankette
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1934 Fried. Krupp AG, Essen /
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Fried. Krupp Grusonwerk AG, Magdeburg /
DD.02.1934-DD.04.1934 Henschel & Sohn GmbH, Kassel /
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Daimler-Benz AG, Berlin /
DD.02.1934-DD.04.1934 Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Nürnberg /
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Rheinische Metallwaren- und Maschinenfabrik AG, Düsseldorf /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Kleintraktor - 1 prototyp (Fgst.Nr.8000)
Kleintraktor - 5 ks - 0.séria (Fgst.Nr.8001-8005)
Krupp-Traktor (Landwirtschaftliche Schlepper) - 150 ks:
- Krupp - 135 ks (Fgst.Nr.8011-8145)
- Grussonwerk - 3 ks (Fgst.Nr.8401-8403)
- M.A.N. - 3 ks (Fgst.Nr.8501-8503)
- Rheinmetall-Borsig - 3 ks (Fgst.Nr.8601-9603)
- Henschel - 3 ks (Fgst.Nr.8701-8703)
- Daimler-Benz - 3 ks (Fgst.Nr.8801-8803)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.07.1932
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
4000 kg 8818 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4030 mm 13 ft 2 ⅝ in
Délka korby:
Hull Length:
4030 mm 13 ft 2 ⅝ in
Celková šířka:
Overall Width:
2060 mm 6 ft 9 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
1170 mm 3 ft 10 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
295 mm 11 ⅝ in
Šířka pásu:
Track Width:
280 mm 11 in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa ? psi
Pancéřování:
Armour:
čelo - 8-10 mm
boky - 13 mm
zadok - 11 mm
dno - 5 mm
front - 8-10 mm
sides - 13 mm
rear - 11 mm
belly - 5 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Krupp M 305 (vzduchom chladený zážihový 4-valec objemu 3.500 cm3) Krupp M 305 (4 cyl., air cooled, gasoline, 3.500 ccm)
Výkon:
Power:
44,1 kW při 2500 ot/min 59.1 bhp at 2500 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
ZF F.G.35 (5+R) ZF F.G.35 (5+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
37,5 km/h 23 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
10-12 km/h 6.2-7.5 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
200 km 124 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
130 km 81 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,5 m 59 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m 31 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
žiadna no weapons mounted
Vedlejší:
Secondary:
žiadna no weapons mounted
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen I "Kleintraktor to Ausf.B", Panzer Tracts No.1-1, rok vydania 2002, ISBN: 0-9708407-6-4
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen I "Kl.Pz.Bef.Wg. to VK 18.01", Panzer tracts No.1-2, rok vydania 2002, ISBN: 0-9708407-8-0
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzer Production from 1933 to 1945, Panzer Tracts no.23, rok vydania 2011, bez ISBN
URL : https://www.valka.cz/Kleintraktor-Krupp-Traktor-t77556#573174 Verze : 1
Kleintraktor
Krupp-Traktor
Landwirtschaftliche Schlepper



Versailská mierová zmluva zakazovala Nemecku po porážke v 1. svetovej vojne vývoj, výrobu a vlastnenie tankov. Aj napriek reštrikciám prebiehal vývoj techniky, ktorá sa mohla využiť ako základ na výrobu tankov aj pred nástupom Adolfa Hitlera k moci. Takáto technika bola veľmi často vyvíjaná ako poľnohospodárske a lesné traktory. To je aj prípad tohto vozidla, na ktorom si mal nemecký priemysel overiť možnosti výroby. O výrobe 15 ks vozidla (každý z vybraných 5 výrobcov 3 ks) bolo rozhodnuté v roku 1933, pod názvom Landwirtschaftlicher Schlepper (poľnohospodársky traktor).


Podvozok vozidla bol tvorený pancierovanou vaňou na po stranách ktorej boli umiestnené 4 pojazdové kolesa, napínacie koleso, 3 nosné kladky a hnacie koleso. Pojazdové kolesá boli spojené do dvojíc, pričom prvé koleso bolo odpružené vinutými pružinami a olejovým tlmičom, ďalšie 3 kolesá boli odpružené listovými pružinami a spojené pomocou podporného nosníka s napínacím kolesom (konštrukcia pojazdovej sústavy vachádzala z konštrukcie Carden-Lloyd).
Vozidlo bolo zhora otvorené, v prednej časti bolo pracovisko inštruktora a vodiča, za nimi boli 3 miesta pre ďalších žiakov. V zadnej zakrytej časti bol motorový prietor.


Vozidla boli určené len na výcvik vodičov. Na jar roku 1934 boli zaradené k prvým dvom tankovým plukom a Motorizovanému inštruktážnemu veliteľstvu Zossen a Ohrdruf (Kraftfahrllehrkommando Zossen und Ohrdruf), aby mohli prví príslušníci tankových jednotik získať skúsenosti s vedením plne pásových vozidiel.


Podvozok, doplnený o pancierovú nástavbu a vežu sa stal základom nemeckého ľahkého tanku Pz.Kpfw.I Ausf.A.
URL : https://www.valka.cz/Kleintraktor-Krupp-Traktor-t77556#285387 Verze : 4
Pz. Kpfw. I Ausf A ohne Aufbau
Kleintraktor, Krupp-Traktor -


Kleintraktor, Krupp-Traktor -


Kleintraktor, Krupp-Traktor - Zobrazené vozidlo je jedným z pätice vozidiel 0.série Kleintraktor (Fgst.Nr.8001-8005) vyrobenej firmou Krupp v 6-7/1933.

Zobrazené vozidlo je jedným z pätice vozidiel 0.série Kleintraktor (Fgst.Nr.8001-8005) vyrobenej firmou Krupp v 6-7/1933.
URL : https://www.valka.cz/Kleintraktor-Krupp-Traktor-t77556#285374 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více