Název: Name: | Kawasaki Type 92-I | Kawasaki Type 92-I |
Originální název: Original Name: | 一型 九二 式戦闘機 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.01.1931DD.12.1932 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1932-DD.12.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 180 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.01.1931 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1220 kg | 2690 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1700 kg | 3748 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,550 m | 31ft 3,98in |
Délka: Length: | 7,050 m | 23ft 1,56in |
Výška: Height: | 3,100 m | 10ft 2,04in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,00 m2 | 258.33 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 70,83 kg/m2 | 14.51 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kawasaki-BMW VI kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463 kW (630 k) a 441 kW (600 k) v optimální výšce. Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu. | Kawasaki BMW VI twelve-cylinder inverted vee water-cooled engine, rated at 621 hp for take-off and 592 hp at optimal level, driving a two-bladed fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 330 km/h v 0 m | 205.1 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 280 km/h v ? m | 174 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,17 min do 5000 m | 8,17 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | 31168 ft |
Dolet: Range: | 700 km | 435 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 850 km | 528.2 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 89 Model 2 ráže 7,7 mm nad motorem, 450 nábojů úro každou zbraň. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-guns on upper decking of engine cowling, 450 rpg |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 一型 九二 式戦闘機 - Iči-gata kyū ni-šiki sentōki - Armádní stíhací letoun Typ 92 Model 1. Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno V roce 1930 navrhl německý konstruktér Dr. Richard Vogt, který v té době pracoval ve společnosti Kawasaki, dvouplošný stíhací letoun s celokovovou kostrou. Prototypy Kawasaki KDA-5, tak byly letouny označeny, byly testovány v roce 1930 japonským armádním letectvem. Představitelé armádního letectva však KDA-5 nepřijali, ale Dr. Richard Vogt spolu s inženýrem Takeo Doiem letoun upravili a po těchto dosti rozsáhlých úpravách byl v roce 1932 zařazen do výzbroje pod označením "Armádní stíhací letoun Typ 92 Model 1". V roce 1932 bylo vyrobeno 180 letadel této verze a v následujícím roce byla vyráběna další verze "Armádní stíhací letoun Typ 92 Model 2". Obě verze se zúčastnily bojů v Mandžusku, zde se projevily špatné vlastnosti - nestabilita při vzletu a při přistání a vysoká náročnost na údržbu a to zejména v chladném počasí. | 一型 九二 式戦闘機 - Ichi-gata kyū ni-shiki sentōki - Army Type 92 Model 1 Fighter. Allied code name: None The aircraft was designed by Dr. Richard Vogt and was first developed as the Kawasaki KDA-5, he was an equal span biplane, with a metal framework and fabric covering. The engine Kawasaki - BMW VI gave the aircraft its characteristic 'forehead', with the two rows of cylinders reflected in the engine cowling. . After was built five prototypes KDA-5s they were followed by 180 Kawasaki Army Type 92 Model 1 Fighters, which had a modified fin and rudder. The Type 92 entered service just too late to take part in the 'Shanghai Incident' of 1932, but saw some action during the fighting in Manchuria in 1933. On this battlefield it proved unpopular owing to its unstable take-off and landing behaviour and being difficult to maintain, particularly in cold weather. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Company Ltd., First Edition (August 1, 1990), ISBN: 1-55750-563-2 William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo, 1960, No ISBN http://avia.russian.ee/air/japan/kawasaki-92.html archiv autora |