Jakovlev Jak-2 (závod č. 81)

Yakovlev Yak-2 (Factory No.81)
Яковлев Як-2 (ГАЗ № 81)
     
Název:
Name:
Jakovlev Jak-2 Yakovlev Yak-2
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-2
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1940-DD.11.1940 Tušinský letecký závod č. 81 Molotova, Tušino /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1940-DD.11.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1940
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5630 kg 12412 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11in
Délka:
Length:
9,340 m 30ft 7,75in
Výška:
Height:
3,300 m 10ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,40 m2 316.46 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
191,497 kg/m2 39.22 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-103 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), 706 kW (960 k) v h= 4 000 m a 367,75 kW (500 k) v h= 9 400 m.
Vrtule trojlistá dvoupolohová VIŠ-2K o průměru 3 000 mm.
Klimov M-103 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 986 hp for take-off, 946 hp at 13,123 ft and 493 hp at 30,839 ft,
driving a three-blade two-position VISh-2K propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
498 km/h v 4800 m 309.4 mph in 15748 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
410 km/h v 2600 m 254.8 mph in 8530 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,1 m/s 1988.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,0 min do 5000 m 8,0 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8700 m 28543 ft
Dolet:
Range:
760 km 472.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v zadním střelišti.
Pumový náklad: 400 - 600 kg pum.
One flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in dorsal position.
Bomb load: Up to 882 - 1,323 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
– Údaje se týkají sériově vyrobených Jaků-2, výrobcem byl závod č. 81.
- Letoun měl mírně menší hmotnost než Jaky-2 z moskevského závodu, výkony byly slabé.
- Od "moskevských" Jaků se Jaky z Tušina vzhledově lišily především zasklením kabiny.

Článek ZDE.
- The data relate to serially produced the aircraft Yak-2 manufactured in a factory No. 81.
- These aircraft had a slightly lower weight and a fractionally better performance.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston and Yefim Gordon, Yakovlev Aircraft since 1924, Brasseys Publications, First Edition edition, 1997, ISBN: 0-85177-872-0
B. L. Simakov, Samolety strany Sovětov, DOSAF SSSR, 1974.
http://base13.glasnet.ru/text/yak2-1.htm
http://www.airpages.ru/ru/yak2.shtml
http://www.airwar.ru/enc/bww2/yak4.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/yak2.html
http://hobbyport.ru/avia/bb_22.htm
www.fido.sakhalin.ru
archiv autora

Jakovlev Jak-2 (závod č. 81) -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-2-zavod-c-81-t147126#471782 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více