Jakovlev Jak-2 KABB

Yakovlev Yak-2 KABB
Яковлев Як-2 КАББ
     
Název:
Name:
Jakovlev Jak-2 KABB Yakovlev Yak-2 KABB
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-2 КАББ
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1941-DD.03.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Stalina, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1941-DD.03.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3800 kg 8378 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5130 kg 11310 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5530 kg 12192 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11in
Délka:
Length:
9,340 m 30ft 7,75in
Výška:
Height:
3,300 m 10ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,40 m2 316.46 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
174,490 kg/m2 35.74 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-103 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), 706 kW (960 k) v h= 4 000 m a 367,75 kW (500 k) v h= 9 400 m.
Vrtule trojlistá dvoupolohová VIŠ-2K o průměru 3 000 mm.
Klimov M-103 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 986 hp for take-off, 946 hp at 13,123 ft and 493 hp at 30,839 ft,
driving a three-blade two-position VISh-2K propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
520 km/h v 4750 m 323.1 mph in 15584 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
468 km/h v 2600 m 290.8 mph in 8530 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8800 m 28871 ft
Dolet:
Range:
850 km 528.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanón ŠVAK ráže 20 mm, pod trupem, po 150 granátech a
2x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem, po 500 nábojích. Zbraně bylo možno sklopit v úhlu 0-30°.
Pumový náklad: do 400 kg (pumy AO-8 nebo AO-20 v kazetách KD-1 1038 nebo 4x puma FAB-50 nebo FAB-100).
Two forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons under fuselage, 150 rpg and
two forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns under fuselage, 500 rpg. The weapons could be folded down at an angle 0~30°
Bomb load: Up to 882 lb of bombs (bombs AO-8 or AO-20 in the cartridges KD-1 1038 or four bombs FAB-50 or FAB-100).
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
– Letoun prošel zkouškami v březnu a v dubnu 1941.
- Příď letounu byla prosklena tak, aby pilot mohl zaměřit zbraně při útoku na pozemní cíle.

Článek ZDE.
- The aircraft passed the tests in March and April 1941.
- The nose was glassed so the pilot could focus weapons on a ground targets.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston and Yefim Gordon, Yakovlev Aircraft since 1924, Brasseys Publications, First Edition edition, 1997, ISBN: 0-85177-872-0
B. L. Simakov, Samolety strany Sovětov, DOSAF SSSR, 1974.
http://base13.glasnet.ru/text/yak2-1.htm
http://www.airwar.ru/enc/aww2/yak2kabb.html
http://hobbyport.ru/avia/bb_22.htm
archiv autora

Jakovlev Jak-2 KABB - Levý motor a levé křídlo není zobrazeno.

Levý motor a levé křídlo není zobrazeno.
Jakovlev Jak-2 KABB -


Jakovlev Jak-2 KABB -


Jakovlev Jak-2 KABB -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-2-KABB-t147242#472004 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více