Název: Name: | Jakovlev Jak-18PS | |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-18ПС | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1970-DD.MM.1970 Arseněvský letecký závod, Arseněv / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1970-DD.MM.1970 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 konverze Jak-18PM | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 980 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,17 m | |
Délka: Length: | 8,35 m | |
Výška: Height: | 3,07 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Ivčenko AI-14RF o výkonu 221 kW/300 k dvoulistá stavitelná vrtule V-530D-35 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 320 km/h v 1000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | |
Dolet: Range: | 500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Jak-18PS predstavuje sesterský model Jaku-18PM, od ktorého sa odlišuje predovšetkým podvozkom s chvostovým koliečkom. Výrazne sa takto ušetrilo na váhe, čo viedlo k vyšším výkonom. Lietadlo zvíťazilo na majstrovstvách sveta 1970 vo vysokej akrobacii vo Veľkej Británii. Ďalším vývojom vznikol Jak-50. | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Yakovlev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-203-9. Gunston, Bill; Gordon, Yefim. Yakovlev Aircraft since 1924. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-872-0. Luranc, Zbigniew. Samolot szkolno-treningowy Jak-18, TBiU Nr.145. Wydawnictwo Bellona, Warszawa 1991. Němeček, Václav. Jakovlev Jak-18, L+K 1973/11. ruslet.webnode.cz http://www.aero-concept.com/fiches/18PS.html |
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-18PS-t49433#191591Verze : 1
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft30487.htm
http://www.airwar.ru/enc/other/yak18.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev Jak-18PS |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev Jak-18PS |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev Jak-18PS |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-18PS-t49433#558053Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.