Nejvýznamnější funkce: (maximálně tři) Most Important Appointments: (up to three)
-
-
Jiné významné skutečnosti: (maximálně tři) Other Notable Facts: (up to three)
- letecké eso k.u.k. Luftfahrtruppen se 7 sestřely (prvních 5 dosáhl jako pozorovatel, z toho u 4 byl jeho pilot Karl Urban) - sestřelen italským Nieuportem krátce po svém 7. sestřelu
- flying ace of k.u.k. Luftfahrtruppen with 7 claims (first 5 achieved as observer, thereof 4 with Karl Urban as pilot) - shot down by italian Nieuport shortly after his 7th claim
Začátkem války jako záložní důstojník nastoupuje k 67. prešovskému pěšímu pluku Freiherr Kray, s nímž odjel na východní frontu. Tato jednotka zde operovala v rámci 54. pěší brigády 27. pěší divize, v sestavě VI. armádního sboru 4. rakousko-uherské armády generála pěchoty Auffenberga. Dne 30. srpna byl poprvé raněn. V březnu 1915 je raněn znovu, tentokrát do hrudníku a 17. května 1915 utrpěl průstřel plic. Po navrácení do služby byl přeložen do týlu, jako výcvikový důstojník v Zalitavsku v Maďarsku. Na podzim 1915 se přihlásil k letectvu a prodělal kurs leteckého pozorovatele. Na jaře roku 1916 byl přidělen jako pozorovatel (Beobachteroffizier) k letecké rotě Flik 10 na Ruskou frontu.
První vítězství ve vzdušném souboji dosáhl 5. května 1916, s letounem Albatros B.I, který pilotoval Karel Urban. Dne 3. června sestřelil poblíž obce Stepan na Ukrajině, průzkumný a bombardovací dvouplošník Farman s pilotem Fritz Rottmann. S pilotem Karlem Urbanem sestřelil pak další tři Ruská letadla. Dne 7. června u vsi Klevan na Ukrajině během pěti minut sestřelily dvě letadla Farman. Poslední páté nepřátelské letadlo, na postu pozorovatele sestřelil 2. srpna, však s letounem Hansa-Brandenburg C.I. Na podzim 1916 prodělal pilotní kurz. V březnu 1917 byl poslán k Flik 17. V květnu se mu stala nehoda, točící vrtule mu zlomila obě nohy. Po uzdravení byl poslán k Flik 3. A v červenci 1917 byl znovu převelen tentokrát k Flik 27. Zde 20. července pilotoval Albatros D.III a jižně od Zborova u městečka Berežany sestřelil dvoumístný letoun.
Začátkem srpna 1917 byl opět převelen tentokrát do Itálie k řece Soči k Flik 42J. Hned po příchodu se zúčastnil riskantního náletu na Benátky, chráněné silným protiletadlovým dělostřelectvem. Dne 19. srpna se zúčastnil druhého náletu na Benátky. Štěstí mu však tentokrát nepřálo. U města Monfalcone se jeho skupina střetla se skupinou italských stíhačů pilotujících francouzské letadla Nieuport. Otto Jäger za chvíly sestřeluje svého sedmého protivníka. Bohužel sám se za moment stává obětí nepřítele. Dávka z kulometu zasáhne jeho Albatros a jedna kulka ho zasáhne do hlavy a ukončí tak jeho život. S letadlem dopadá u Hermady v Itálii. Posmrtně byl vyznamenán císařským Řádem železné koruny III. třídy. Jägerovy ostatky byly převezeny do Aše a pohřben na místním hřbitově se všemi vojenskými poctami.
URL : https://www.valka.cz/Jaeger-Otto-t85317#315325
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.