INT - PzH 70 (155mm samohybná houfnice)

SP-70 (155 mm self-propelled howitzer)
     
Název:
Name:
PzH 70 PzH 70
Originální název:
Original Name:
PzH 70
Kategorie:
Category:
samohybná houfnice self-propelled howitzer
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1979-DD.MM.1984 Rheinmetall GmbH1), Düsseldorf /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1976-DD.MM.1984
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1976
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
43524 kg 95954 lb
Celková délka:
Overall Length:
10235 mm 33 ft 7 in
Celková šířka:
Overall Width:
3500 mm 11 ft 5 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2800 mm 9 ft 2 ¼ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
MTU MB 871 MTU MB 871
Výkon:
Power:
736 kW při ? ot/min 987 bhp at ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Renk HSLW 284 Renk HSLW 284
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
67.7 km/h 42 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
550 km 342 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
420 km 261 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
Houfnice FH70
- ráže: 155 mm
- délka hlavně: 39 ráží
- náboje: 32 kusů
- maximální dostřel:
-- 24000 m (standardní munice)
-- 30000 m (projektil s přídavným reaktivním pohonem)
- náměr: -2,5° až +70°
- odměr: 360°
- rychlost střelby: 6 výstřelů za minutu
FH70 howitzer
- calibre: 155 mm
- barrel length: L/39
- ammunition: 32 rounds
- maximum range:
-- 26247 yd (standard ammunition)
-- 32808 yd (rocket-assisted projectile)
- elevation: -2,5° to +70°
- traverse: 360°
- rate of fire: 6 rpm
Vedlejší:
Secondary:
kulomet ráže 7,62 mm 7.62 mm machine gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) hlavní kontraktor; další firmy účastnící se projektu:
- Krupp MaK Maschinenbau GmbH, Kiel (podvozek)
- Motoren- und Turbinen-Union GmbH, Mnichov (pohonná soustava)
- OTO Melara SpA, La Spezia (vyvažovací a zvedací systém děla)
- Vickers Shipbuilding Group Ltd., Barrow-in-Furness (věž)
....
1) prime contractor; other companies working on this project:
- Krupp MaK Maschinenbau GmbH, Kiel (podvozek)
- Motoren- und Turbinen-Union GmbH, Munich (powerpack)
- OTO Melara SpA, La Spezia (balancing and elevating system)
- Vickers Shipbuilding Group Ltd., Barrow-in-Furness (turret)
....
Zdroje:
Sources:
Foss, Christopher. Jane's Armour and Artillery 1985-1986. Jane's Publishing Co. Ltd., London 1985. ISBN: 0-7106-0820-9.
web.archive.org
http://www.military-today.com/artillery/sp70.htm
URL : https://www.valka.cz/INT-PzH-70-155mm-samohybna-houfnice-t37042#726786 Verze : 0

PzH 70 / SP-70


Na počátku šedesátých let byla mezi Spolkovou republikou Německo a Velkou Británií uzavřena smlouva o vývoji nové tažené polní houfnice. V roce 1973 se k těmto státům přidala i Itálie. Na vývoji a následné výrobě zbraně označené FH70 se tak podílely firmy Rheinmetall, Vickers a Oto Melara. Pro německý Bundeswehr byla první houfnice dodána 13. října 1978, uživatelem se stal Panzerartillerielehr-bataillon 51 dislokovaný v Unterlüßu. Výroba FH70 probíhala až do roku 1981.


Roku 1973 se rozeběhl vývoj samohybné houfnice PzH 70 (německé označení) / SP-70 (anglické označení), jejímž jádrem byla pravě FH70. V průběhu let 1979 až 1980 se zkouškám podrobilo prvních pět prototypů. Získané poznatky byly zapracovány do následné ověřovací série čítající 10 kusů. Vysoké náklady donutily participující země snížit v polovině osmdesátých let původní objednávku na 400 (Německo), 96 (z původních 700, Velká Británie) a 150 (Itálie) kusů těchto houfnic. To znamenalo jen předzvěst problémů, které vyvrcholily v listopadu 1986 zrušením tohoto projektu. Německo a Velká Británie se pak vydaly vlastní cestou, na jejímž konci vznikly samohybné houfnice PzH 2000 a AS.90.


Strojový spodek houfnice PzH 70 byl převzat z německého tanku Leopard 1, u něhož došlo k zesílení torzních tyčí. V zadní části jeho korby se nachází pohonná jednotka MTU MB871 s maximálním výkonem 736 kW.


Ve střední části korby je umístěna věž z hliníkových slitin chránící osádku před střepinami a střelbou ručních zbraní. Na každé její straně se nachází velké příklopy pro rychlé zásobování municí. Ta je do hydraulicky ovládaného zásobovacího zařízení plněna ručně osádkou. Celková zásoba vezené munice činí 32 kusů, nabíjení je automatické. Pro nepřímou střelbu slouží periskopický zaměřovač s elektronickým náklonovým vyrovnáváním. Pro vedení přímé střelby se využívá optického zaměřovače. Hlavní výzbroj tvoří houfnice FH70 s robustní úsťovou brzdou a ejektorem vyztuženým skelnými vlákny. Kolébka, zákluzový mechanismus a další prvky umístěné na kolébce společně s nabíjecím mechanismem jsou umístěny na dvou čepech a válečkovými ložisky spojeny s věží.


Osádku samohybné houfnice tvoří pět osob - velitel, střelec, řidič, nabíječ náplní a nabíječ střel.
URL : https://www.valka.cz/INT-PzH-70-155mm-samohybna-houfnice-t37042#138870 Verze : 3
...
INT - PzH 70 (155mm samohybná houfnice) -


URL : https://www.valka.cz/INT-PzH-70-155mm-samohybna-houfnice-t37042#138871 Verze : 0
foto
INT - PzH 70 (155mm samohybná houfnice) -


URL : https://www.valka.cz/INT-PzH-70-155mm-samohybna-houfnice-t37042#139446 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více