IFA G5

VEB G5
     
Název:
Name:
IFA G5 IFA G5
Originální název:
Original Name:
IFA G5 (VEB G5)
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
VEB Kraftfahrzeugwerk „Ernst Grube“, Werdau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1953-DD.MM.1964
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1952
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
2 (?)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
7850 kg 17306 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
51101) kg 11266 1) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
13960 kg 30777 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
4000 kg 8818 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
17960 kg 39595 lb
Celková délka:
Overall Length:
7175 mm 23ft 6,48in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2,43in
Celková výška:
Overall Height:
3000 mm 9ft 10,11in
Světlá výška:
Ground Clearance:
255 mm 10,03in
Rozvor:
Wheelbase:
? mm ?
Rozchod:
Track:
? mm - ?
? - ?
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
8,25-20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
EM 6–20–3
- 6 valcovový vznetový, kvapalinou chladený radový motor
- objem 9036 cm3
- výkon 88 kW (120 k) / 2000 ot/min,
EM 6–20–3
- 6 cylinders, diesel water cooled line engine
- objem 9036 cm3
- power 120 hp / 2000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
5-stupňová, nesynchronizovaná prevodovka 5 gear
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
150 l 33 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60 km/h 37.3 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
40 km/h 24.9 mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
36 l/100 km 7.85 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) na komunikaci, v terérne 3650 kg 1) on road, in terrain 8047 lb
Zdroje:
Sources:
www.automobilrevue.cz
https://en.wikipedia.org/wiki/IFA_G5
URL : https://www.valka.cz/IFA-G5-t30886#537804 Verze : 2
Výrobce: VEB Kraftfahrzeugwerk "Ernst Grube", Werdau (NDR)
Výroba v letech 1954-1957


Podvozek - třínápravový, pohon 6x6
Užitečné zatížení - 5000 kg


Motor:
Typ - EM 6-20
Počet válců - 6, chlazení vodou
Palivo - nafta
Objem motoru - 9036 ccm
Výkon - 88,3 kW (120 hp) při 2000 ot/min
Spotřeba - 30,8 l/100 km


Maximální rychlost - 60 km/h
Objem nádrže - 150 l


Cisterna na snímku má objem 4000 litrů



Od roku 1958 se vyráběl modernizovaný G5/2
Podvozek - třínápravový, pohon 6x6
Užitečné zatížení - 5000 kg


Motor:
Typ - EM 6-20
Počet válců - 6, chlazení vodou
Palivo - nafta
Objem motoru - 9840 ccm
Výkon - 110 kW (150 hp) při 2000 ot/min
Spotřeba - 30,8 l/100 km


Maximální rychlost - 72 km/h
Objem nádrže - 150 l
IFA G5 -


URL : https://www.valka.cz/IFA-G5-t30886#111371 Verze : 0
Auto na fotce je verze G5/2 lze to na první pohled poznat podle kabiny s pevnou střechou. Starší verze měla kabinu s plátěnou střechou, fotku jsem našel a přikládám.
Původním odběratelem byla KVP(Kasernierte-Volkspolizei) tedy kasernovaná lidová policie (sbor kterým byl obcházen zákaz armády v NDR) ze které se později vytvořila NVA (Nationale Volksarmee) lidová armáda NDR.
IFA G5 -


URL : https://www.valka.cz/IFA-G5-t30886#112281 Verze : 0
Vyŕoba prebiehala v rokoch 1952 (prvých 5 prototypov) do roku 1964 (s prestávkou v rokoch 1960-63). V roku 1962 bol pripravený prototyp tretej generácie G5/3), ktorý sa ale už do sériovej výroby nedostal.


Vývoj vozidla sa začal v roku 1951 v pôvodne armádnom Vývojom stredisku motorových vozidel FEW (Forschungs - und Entwicklungswerk), Hohenstein-Ernsthal (predmestie Karl-Marx-Stadt (dnes Saská Kamenice, resp. Chemnitz). Sériové vozidlá sa pôvodne začali vyrábať s plátenou strechou a sklopným čelným sklom, ale čoskoro po rozbehu sériovej výroby boli aj vozidlá G5/1 vybavované klasickou pevnou kabínou.


Výrobu zabezpečoval závod VEB Kraftfahrzeugwerk „Ernst Grube“, Werdau (pôvodný názov Hermann Schumann AG), ktorý pôvoden vyrábal železničné vagóny a električky a neskôr v 20 rokoch aj úžitkové nástavby pre rôzne nemecké automobilky.



Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/IFA_G5
www.automobilrevue.cz
URL : https://www.valka.cz/IFA-G5-t30886#537801 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více