Vážení,
vše nasvědčuje tomu, že indonéské vojáky zaujaly finské a švédské dělové čluny vyzbrojené minomety AMOS a NEMO. Zaujaly je natolik, že pověřili firmu PT Lundin Industry vývojem a výrobou obdobného bojového plavidla.
Zmíněná firma předložila v roce 2015 ideový návrh dělového katamaranu X-18 Antasena, pro který se na internetu ujalo označení: Tank boat. Sériová výroba byla zahájena v roce 2017.
Základní technická data:
- výtlak: ~40 tun,
- délka: 18 m,
- šířka: 6,6 m,
- ponor: 1 m,
- pohonná jednotka, počet, typ: 2x MAN V8, 883 kW (1200 k),
- zásoba paliva: 6000 dm3,
- pohon hydroreaktivní, počet, typ: 2x MJP 450,
- max. rychlost plavby: 40 uzlů (~75 km/h),
- při rychlosti 30 uzlů dopluje až 400 námořních mil (~740 km),
- při rychlosti 9 uzlů doplujer až 600 námořních mil (~1100 km)
- posádka: 4 osoby a 20 výsadkářů,
- navigační systém: Transas,
- dělostřelecký počítač: Safran Paseo,
- spojovací prostředky pro pásmo VHF a SSB, digitální přenos,
- výzbroj, počet, typ: 1x Cockerill CT-CV 105 mm CMI, (360°, +42°),
- přídavná výzbroj: 1x Bofors 7,62mm + 30mm M230 (OWS Lemur ?).
Toto plavidlo údajně objednaly:
Indonéské námořnictvo - neznámý počet,
Egypt - jeden testovací kus,
Ruská federace - jeden testovací kus,
Spojené arabské emiráty - údajně 100 kusů.
Zdroj
militer25.rssing.com
militer-jaya.blogspot.com
http://www.tankboat.com/
finance.detik.com
lancercell.wordpress.com
lancercell.wordpress.com
warspot.ru
www.popularmechanics.com
https://www.tinuku.com/2017/01/6.html
vše nasvědčuje tomu, že indonéské vojáky zaujaly finské a švédské dělové čluny vyzbrojené minomety AMOS a NEMO. Zaujaly je natolik, že pověřili firmu PT Lundin Industry vývojem a výrobou obdobného bojového plavidla.
Zmíněná firma předložila v roce 2015 ideový návrh dělového katamaranu X-18 Antasena, pro který se na internetu ujalo označení: Tank boat. Sériová výroba byla zahájena v roce 2017.
Základní technická data:
- výtlak: ~40 tun,
- délka: 18 m,
- šířka: 6,6 m,
- ponor: 1 m,
- pohonná jednotka, počet, typ: 2x MAN V8, 883 kW (1200 k),
- zásoba paliva: 6000 dm3,
- pohon hydroreaktivní, počet, typ: 2x MJP 450,
- max. rychlost plavby: 40 uzlů (~75 km/h),
- při rychlosti 30 uzlů dopluje až 400 námořních mil (~740 km),
- při rychlosti 9 uzlů doplujer až 600 námořních mil (~1100 km)
- posádka: 4 osoby a 20 výsadkářů,
- navigační systém: Transas,
- dělostřelecký počítač: Safran Paseo,
- spojovací prostředky pro pásmo VHF a SSB, digitální přenos,
- výzbroj, počet, typ: 1x Cockerill CT-CV 105 mm CMI, (360°, +42°),
- přídavná výzbroj: 1x Bofors 7,62mm + 30mm M230 (OWS Lemur ?).
Toto plavidlo údajně objednaly:
Indonéské námořnictvo - neznámý počet,
Egypt - jeden testovací kus,
Ruská federace - jeden testovací kus,
Spojené arabské emiráty - údajně 100 kusů.
Zdroj
militer25.rssing.com
militer-jaya.blogspot.com
http://www.tankboat.com/
finance.detik.com
lancercell.wordpress.com
lancercell.wordpress.com
warspot.ru
www.popularmechanics.com
https://www.tinuku.com/2017/01/6.html