Main Menu
User Menu

Huff-Daland LB-1 Pegasus

     
Název:
Name:
Huff-Daland LB-1 Pegasus
Originální název:
Original Name:
Huff-Daland LB-1 Pegasus
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.1923 Huff-Daland Airplanes, Inc., Ogdenburg, New York
DD.MM.1927-DD.MM.1927 Huff-Daland Airplanes, Inc., Bristol, Pennsylvania
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1923-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 XLB-1 (23-1250)
10 LB-1 (26-376/385)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5631 1) kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
20.27 m
Délka:
Length:
14.07 3) m
Výška:
Height:
4.55 m
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Packard 2A-2540 o výkonu 597 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
193.1 3) km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
167.4 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3399 4) m
Dolet:
Range:
692 5) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,62 mm ve spodním křídle
1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na hřbetě
1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v podlaze

1247 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
XLB-1 s motorem Packard 1A-2540:
1) 4693 kg
2) 14,43 m
3) 194,7 km/h
4) 4397 m
5) 1513 km
Zdroje:
Sources:
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
https://joebaugher.com/usaf_bombers/lb1.html

Huff-Daland LB-1 Pegasus - Prototyp XLB-1.

Prototyp XLB-1.
URL CZ: https://www.valka.cz/Huff-Daland-LB-1-Pegasus-t72023#461086Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Huff-Daland-LB-1-Pegasus-t72023#461086Version : 0
MOD
Huff-Daland LB-1 Pegasus

Málo známá továrna Huff-Daland z newyorského Ogdenburgu byla autorem prvního bombardéru kategorie LB (lehký bombardovací), navrženého C. T. Porterem pro americké armádní letectvo v roce 1923. Prototyp XLB-1 byl pouze jednomotorový, zvoleným motorem byl výkonný 597kW řadový motor Packard 1A-2540. Šlo o velký dvouplošník, s konstrukcí z ocelových trubek krytých plátnem. Ocasní plochy byly jednoduché. Osádka byla tříčlená, pilot a kopilot seděli vedle sebe za motorem a střelec měl svou pozici uprostřed hřbetu trupu. Letoun měl pumovnici, kde byly umístěny všechny bomby, zaměřování probíhalo skrze okno v podlaze pilotní kabiny. Na svou dobu moderní byl i podvozek s olejopneumatickými tlumiči.

Veřejnosti byl XLB-1 poprvé předveden na Národních leteckých závodech, konajících se na Mitchel Field na Long Islandu. XLB-1 se účastnil závodů kategorie dopravních letadel, které vyhrál. Na základě prototypu bylo v roce 1925 objednáno devět strojů pro vojskové testy (desátý objednaný byl později zrušen). Dokončeny byly v červenci 1927 (kdy již firma sídlila v Bristolu), od prototypu se lišily motorem Packard 2A-2540 s chladičem přesunutým pod motor, čtvrtým členem osádky, který obsluhoval pohyblivý kulomet v podlaze trupu, a skoro dvojnásobnou nosností pum - 1247 kg oproti 680 kg prototypu. Tato dodatečná hmotnost se projevila na výkonech, hlavně na doletu. Firma pojmenovala svůj výtvor Pegasus, ovšem toto jméno nebylo armádou přijato.

V době převzetí sériových strojů se ale již USAAC rozhodlo dát přednost dvoumotorové koncepci, která přeci jenom měla výhody ve větší bezpečnosti v případě poruchy jednoho motoru, a umožňovala umístit střelce/pumometčíka do přídě. Zkušenosti z testů LB-1 toto potvrdily a byly proto posledním jednomotorovými bombardéry USAAC. Staly se ovšem základem pro další vývoj, jednak v linii následujících, již dvoumotorových LB, jednak ve zvětšené podobě těžkého bombardéru HB-1.

Zdroj:
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
https://home.att.net/~jbaugher2/lb1.html
https://www.aerofiles.com/_huff.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Huff-Daland_LB-1
https://www.airwar.ru/enc/bww1/lb1.html
www.flightglobal.com
Huff-Daland LB-1 Pegasus -


Huff-Daland LB-1 Pegasus - https://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060420-F-1234P-036.jpg

www.nationalmuseum.af.mil
URL CZ: https://www.valka.cz/Huff-Daland-LB-1-Pegasus-t72023#253895Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Huff-Daland-LB-1-Pegasus-t72023#253895Version : 0
MOD